Zlata-CALENDAR-2014
تقاطع: درحالی‌که در آستانه‌ی سال نوی میلادی، کمپانی‌های معتبر تقویم‌های جدید خود را با تصاویر سوپرمدل‌ها، ورزشکاران و هنرمندان منتشر کرده‌اند، یک ژیمناست زن با اصلیت روسی، در یک تقویم غیرمتعارف، در دوازده تصویر، انعطاف بدنی عجیب خود را به رخ کشیده است.
“زلاتا” که ۲۷ سال دارد و با ۱۷۵ سانتی‌متر قد، به عنوان منعطف‌ترین زن جهان شناخته می‌شود، در این تصاویر عجیب، خود را به سخت‌ترین حالتی که به ذهن متصور می‌شود، پیچانده است.
این ژیمناست سابق، که اسم واقعی‌اش “جولیا گانثل” است و تابعیت آلمانی دارد، هر کدام از این ۱۲ تصویر را به فرصتی برای نشان دادن انعطاف و نرمی بدنش تبدیل کرده است.
انعطاف زلاتا در حدی است که می‌تواند خودش را در یک جعبه‌ی نیم متر مربعی جا بدهد.
او می‌گوید که تنها چهار سال داشته که به استعداد و توانایی‌اش پی برده و از آن زمان تا به امروز توانسته انعطاف بدنش را بیشتر کند.
زلاتا دارنده‌ی چند رکورد جهانی گینس است. از جمله او در سال ۲۰۰۷ موفق شد در ۱۲ ثانیه، سه بادکنک را با استفاده از کمر و پاهایش بترکاند.
یکی از حرکت‌های مورد علاقه‌ی او این است که در حالی‌‌که دستانش روی زمین قرار دارند، پاهایش را با زاویه‌ی ۹۰ درجه‌ی کامل از پشت به مقابل خود می‌آورد به طوری‌که با دستانش می‌تواند آنها را لمس کند.
او برای ماه سپتامبر در تقویم ویژه‌اش این حرکت را نشان داده و در لباس چسبان زرد و سیاه، به شکل مار درآمده است.
زلاتا قبلا در مصاحبه‌ای گفته بود که در هنگام اجرای این حرکات، احساس می‌کند که در وضعیت طبیعی‌اش قرار دارد. با این وجود او تایید کرده که گاهی اوقات که مجبور است مدت زیادی در مقابل دوربین عکاسی در این حالت‌ها باقی بماند، کمی احساس ناراحتی می‌کند.
او اما این موضوع را هم مساله‌ای عادی می‌داند: «فکر می‌کنم هر کسی که مدت زیادی در یک حالت در جایی بنشیند هم عضلاتش می‌گیرد.»
وی که به سختی تمرین می‌کند تا فرم بدن و انعطافش را حفظ کند، در عین حال دچار یک بیماری نادر است که باعث می‌شود بتواند نهایت انعطاف را در تاندون‌هایش داشته باشد.
تصاویر تقویم عجیب و در عین حال سکسی زلاتا برای سال ۲۰۱۴ را در ادامه ببینید.