måndag 29 december 2014

محمدباقر نوبخت اولین رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی پس از احیای آن شد

محمدباقر نوبخت اولین رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی پس از احیای آن شد

  • 5 ساعت پیش
آقای نوبخت دارای دکترای اقتصاد از دانشگاه پیزلی بریتانیا است
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در حکمی محمدباقر نوبخت را به ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور منصوب کرده است.
سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور که محمود احمدی نژاد رئیس جمهور وقت ایران دو سال پس از آغاز ریاست جمهوری اش علیرغم مخالفت های متعدد کارشناسان آن را منحل کرده بود، اواسط آبان ماه امسال با تصمیم شورای عالی اداری کشور احیا شد و آقای روحانی دو روز پیش این مصوبه را ابلاغ کرد.
محمدباقر نوبخت که پس از احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی و پس از ۸ سال، اولین رئیس این سازمان شده، در ۱۷ ماهی که از عمر دولت حسن روحانی می گذرد، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و سخنگوی دولت بوده است. این دو معاونت قرار است با احیای سازمان مدیریت دوباره در آن ادغام شوند.
آقای نوبخت دارای دکترای اقتصاد از دانشگاه پیزلی (دانشگاه غرب اسکاتلند) و از پایه‌گذاران حزب اعتدال و توسعه است که با حضور چند وزیر دولت اکبر هاشمی رفسنجانی و نزدیکان او تشکیل شد.بیشتر بخوانید
پیش از ریاست جمهوری حسن روحانی، آقای نوبخت معاونت پژوهش های اقتصادی مرکز تحقیقات استراتژیک بود و در زمان انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ از تنظیم کنندگان برنامه اقتصادی آقای روحانی و سخنگوی ستاد انتخاباتی او بود. یکی از وعده های انتخاباتی آقای روحانی احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بود.
سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور که پیش سال ۱۳۷۸ سازمان برنامه و بودجه نام داشت، با ۶۰ سال عمر یکی از قدیمی ترین نهادهای برنامه ریزی در ایران است. بیشتر بخوانید
مرکز آمار ایران، موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی و سازمان نقشه برداری، از جمله سازمان ها و مراکز زیر مجموعه سازمان مدیریت و برنامه ریزی بوده اند.
به نظر می رسد که فعالیت غیررسمی سازمان مدیریت و برنامه ریزی قبل از احیای رسمی آن شروع شده بود چنانکه روی جلد بودجه سال آینده ایران که نیمه آذر (حدود سه هفته پیش) به مجلس فرستاده شد، نام این سازمان حک شده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar