تقاطع: گلشیفته فراهانی، بازیگر ۳۰ ساله‌ی ایرانی سینمای جهان، در کنار گروهی از سینماگران مطرح جهان در حال داوری فیلم‌های بخش مسابقه‌ی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش است.
در این جشنواره که از روز هشتم آذرماه (۲۹ نوامبر) آغاز شده، مارتین اسکورسزی، کارگردان سرشناس آمریکایی، ریاست هیأت داوران را بر عهده دارد و به جز گلشیفته فراهانی، ماریون کوتیار، بازیگر فرانسوی و برنده جایزه اسکار، فاتح آکین، فیلم‌ساز ترک‌تبار آلمانی و برنده‌ی جایزه خرس طلای فستیوال فیلم برلین، پائولو سورنتینو، کارگردان ایتالیایی، پارک چان ووک، کارگردان برجسته‌ی کره‌ای، پاتریشیا کلارکسن، بازیگر سینمای آمریکا نیز در هیات داوران جشنواره عضویت دارند.
جشنواره‌ی امسال فیلم مراکش تا روز تاریخ هیئت داوران جایزه بزرگ خود به نام ستاره طلایی را در روز شنبه (۷ دسامبر-۱۶ آذر) ادامه خواهد داشت و جوایز جشنواره‌ روز جمعه (۱۵ آذر) به برندگان آن اهدا شود.
گفتنی است در بخش مسابقه‌ی این جشنواره ۱۵ فیلم بلند با هم رقابت می‌کنند که در میان آن‌ها آثاری از سینمای آمریکا، ژاپن، کره جنوبی، بریتانیا، سوئد، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، دانمارک، و کشور میزبان، مراکش، به چشم می‌خورند.
این دومین حضور گلشیفته فراهانی به عنوان داور یک جشنواره‌ی بین‌المللی در ماه‌های اخیر به شمار می‌رود. او در ماه آگوست (شهریورماه) نیز یکی از اعضای هیات داوران بخش “افق‌”های هفتادمین جشنواره‌ی فیلم ونیز در ایتالیا بود.
او در آبان‌ماه نیز همراه با فیلم “سرزمین تلخ شیرین من” (My Sweet Pepperland) به کارگردانی هینر سلیم، کارگردان کرد عراقی، برنده‌ی جایزه‌ی ویژه فستیوال فیلم ابوظبی شد.
گفتنی است حضور گلشیفته فراهانی در کنار مارتین اسکورسزی در جریان نشست خبری هیات داوران جشنواره حاشیه‌هایی نیز به همراه داشته که از نگاه تیزبین عکاسان دور نمانده است. گلشیفته هم‌چنین در کنار دیگر اعضای هیات داوران جشنواره مورد استقبال شاهزاده مراکش نیز قرار گرفت. تصویر بوسه‌ی اسکورسزی بر گونه‌ی گلشیفته در کنار دیگر تصاویر این بازیگر مطرح ایرانی را در ادامه ببینید.