tisdag 30 december 2014

وزارت ارشاد: شجریان باید رفتارهای گذشته خود را جبران کند

وزارت ارشاد: شجریان باید رفتارهای گذشته خود را جبران کند

  • 30 دسامبر 2014 - 09 دی 1393
کنسرت‌های محمدرضا شجریان در چند سال اخیر به خارج از کشور محدود بوده است
حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد ایران در مورد برگزاری کنسرت محمدرضا شجریان در ایران گفت که آقای شجریان "باید رفتارهای گذشته خود را جبران کند و به موسیقی ایرانی و اسلامی برگردد."
آقای نوش آبادی گفت: "شجریان در دهه اول انقلاب حضور و برنامه‌های خوبی داشت، اما نوع رفتارهایش در دهه دوم انقلاب باعث شد کمی از مردم و نظام فاصله بگیرد و خودش مسئول این کار است. با این حال راه بازگشت برای ایشان باز است به شرطی که به چارچوب‌های نظام متعهد باشد."
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، آقای نوش آبادی درباره احتمال فعالیت‌های هنری محمدرضا شجریان در ایران گفت: "نمی‌شود فردی هم معترض و منتقد شدید باشد، ضوابط و معیارهای حاکم بر نظام را نپذیرد و هم بخواهد کار کند."
احتمالا اشاره آقای نوش آبادی به موضع‎گیری‌های آقای شجریان در پی انتخابات بحث برانگیز ریاست جمهوری در ایران در سال ۱۳۸۸ محمدرضا شجریان بوده است.
محمدرضا شجریان از جمله هنرمندانی بود که پشتیبانی خود را از معترضان به نتیجه آن انتخابات اعلام کرد.

'صدای خس و خاشاک'

آقای شجریان در یکی از نخستین موضع‌گیری خود در سال ۱۳۸۸ در واکنش به سخنان محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور وقت ایران در نامه‌ای سرگشاده به رادیو و تلویزیون ایران نوشت: "در شرایطی که مردم در بهت و حیرت هستند و به گفته آقای احمدی نژاد، خس و خاشاک به حرکت در آمده اند، صدای من در صدا و سیما جایی ندارد. صدای من صدای خس و خاشاک است و همیشه هم برای خس و خاشاک خواهد بود."
در پی این نامه روزنامه کیهان، در مقاله ای انتقادی محمدرضا شجریان را "وطن فروش" خواند و آقای شجریان نیز شکایتی را علیه روزنامه کیهان طرح کرد.
محمدرضا شجریان در مصاحبه‌های خود گفته که در چند سال اخیر بارها به درخواست های او برای برگزاری کنسرت در ایران پاسخ منفی داده شده است.
آخرین کنسرت شجریان در ایران به سال ۱۳۸۷ باز می‌گردد و کنسرت‌های او در این سال ها به خارج از کشور محدود بوده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar