BLUE-IS-THE-WARMEST-COLOR-Poster
تقاطع: در حالی‌که سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان بر سر اکران فیلم جنجالی فرانسوی «آبی گرم‌ترین رنگ است» (Blue Is the Warmest Color) در آمریکا، نمایش این فیلم از جمعه‌شب (۲۵ اکتبر-۳ آبان) در سینماهای این کشور آغاز شده، ستاره این فیلم در مصاحبه‌ای با مجله جی.کیو (GQ)، شایعات مبنی بر واقعی بودن صحنه‌های سکس در فیلم را رد کرده است.
آدل اگزارکوپولوس () در در این باره گفته است: «من می‌دانم که همه می‌خواهند از من بپرسند آیا در این فیلم واقعا سکس داشته‌اید یا نه؟ جواب من این است که وقتی شما در فیلم می‌میرید، در زندگی واقعی نمی‌میرید!»
«آبی گرم‌ترین رنگ است» به کارگردانی عبداللطیف کچیشه () و بازی اگزارکوپولوس و لیا سیدوکس ()، جایزه نخل طلای جشنواره کن ۲۰۱۳ را در ماه مه امسال از آن خود کرد. این جایزه به هر سه نفر آن‌ها داده شد و برای اولین بار بازیگران نیز شایسته‌ی این جایزه شناخته شدند.
این فیلم درباره دختری ۱۵ ساله است که دختری با موی آبی‌ را ملاقات می‌کند و وارد رابطه‌ی جنسی بسیار شدید با او می‌شود. صحنه‌‌ی معاشقه بسیار تند این فیلم که برخی آن را با فیلم‌های پورنو مقایسه کرده‌اند، موضوع مباحثات بسیاری بوده است.
لیا سیدوکس که پیش از این گفته بود فیلم‌برداری این صحنه‌ی سکسی ۱۰ روز طول کشیده، در اظهاراتی تازه درباره‌ی آن، به روزنامه‌ی ایندیپندنت می‌گوید: «البته به نحوی تحقیرآمیز بود و من احساس روسپیگری داشتم. کارگردان از سه دوربین استفاده می‌کرد و وقتی شما مجبورید برای ۶ ساعت وانمود کنید در حال ارگاسم هستید واقعا خسته‌کننده است. برای من نشان دادن این احساس سخت‌تر از نشان دادن بدنم بود.»
او هم‌چنین در گفتگویی که در ماه سپتامبر با دیلی‌بیست داشته، کارگردان فیلم، عبداللطیف کچیشه را متهم کرده که به خاطر درخواست‌هایش، ساخت فیلم را دشوار کرده است.
در واکنش به این سخنان، کچیشه، ستاره‌های فیلم خصوصا سیدوکس را به باد انتقاد گرفته و وی را متهم کرده که در صحبت‌هایش او را تخریب و بدنام کرده است.
کچیشه در نامه‌ای سرگشاده به سایت “خیابان ۸۹” نوشت که سیدوکس درباره او دروغ گفته و غلو کرده است و «رفتارش غیراخلاقی و حقه‌بازانه بوده است».
او با “مخرب” دانستن سخنان ستاره‌ی فیلمش، نوشته است: «من باز خواهم گشت، و او باید در دادگاه پاسخ‌گو باشد.»