lördag 27 december 2014

میر حسین موسوی: برانداز کسانی هستند که فسادهای عظیم ایجاد کرده‌اند

میر حسین موسوی: برانداز کسانی هستند که فسادهای عظیم ایجاد کرده‌اند

  • 6 ساعت پیش
  •  
  • 1اظهارنظر
میرحسین موسوی و خانواده مهدی کروبی به اتهامات و حملات اخیر واکنش نشان داده‌اند
در آستانه نهم دی ماه و هم‌زمان با افزایش حملات و اتهامات بعضی از مقام‌ها و رسانه‌های حکومت ایران به رهبران دربند اعتراض‌های انتخابات سال ۱۳۸۸، میرحسین موسوی و خانواده مهدی کروبی به این حملات واکنش نشان داده‌اند.
به گزارش سایت کلمه آقای موسوی، اتهام‌ها علیه خود و زهرا رهنورد را ناشی از "بی‌تقوایی و ضعف بهتان‌زنندگان" دانسته و گفته "برانداز کسانی هستند که از جیب مستضعفان و پابرهنگان و فقرا فسادهای عظیم را در کشور ایجاد کرده‌اند".
خانواده مهدی کروبی هم با انتشار بیانیه‌ای در سایت سحام‌نیوز ادعای تفهیم اتهام رهبران معترضان را رد کرده‌ و نوشته‌اند با وجود آن که آقای کروبی "بارها خواستار ابلاغ دستور قضایی بازداشت و مبنای حقوقی این مجازات خودسر شدند لیکن تاکنون هیچ پاسخی اعم از شفاهی و یا کتبی به ایشان داده نشده، نه ابلاغی شده و نه تفهیم اتهامی صورت پذیرفته است".
بانزدیک شدن به پنجمین سالگرد تجمع ۹ دی با هدف پایان دادن به اعتراض‌های انتخاباتی، رسانه‌های حکومتی ایران با انتشار گسترده مقالات و گفت‌وگوهایی با مقامات، روایت‌های خود را از این اعتراض‌ها ارائه داده‌ و اتهامات سنگینی را به میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی وارد کرده‌اند.
________________________________________________________________
میرحسین موسوی:آنان اگر به جای اتهام‌زنی‌های کذب و بی‌معنا، رشد و بلوغ یک ملت را آشوب عده‌ای بزغاله و گوساله نمی‌خواندند، امروز مجبور نبودند مفاسد بزرگ را انکار کنند و با جنگ‌های روانی و راه اندازی کاروان‌های روایت، افکار عمومی را از خطرات این‌همه فساد و تباهی منحرف سازند.
خانواده مهدی کروبی:تاکنون هیچ یک از مقامات عالی قضایی رسما مسئولیت بازداشت و حبس غیر قانونی عزیزمان را بر عهده نگرفته‌اند. شاید همین سردرگمی و استیصال است که شاهد سخنان متناقض شان هستیم به نحوی که یکی از مبرهن بودن حکم اعدام سخن می‌گوید و دیگری حصر را اقدام تامینی برای حفظ جان محصورین می‌داند.
________________________________________________________________

'تفهیم اتهام'

علاوه بر تاکید بر "برانداز بودن" این افراد در این مطالب و اظهارات، مسئله تفهیم اتهام آنها هم مطرح شده است.
از جمله مهدی طائب، رئیس شورای قرارگاه عمار گفته که پرونده رهبران اعتراض‌های ۸۸ در شورای عالی امنیت ملی و با حضور رئیس قوه قضاییه بررسی شده و بعد از آن "تمام تصمیماتی که شورای عالی امنیت ملی در خصوص سران فتنه گرفته به خود آنها ابلاغ و در واقع [شورای عالی امنیت ملی] آنها را تفهیم اتهام کرده است".
به گزارش کلمه، میرحسین موسوی ادعای تفهیم اتهام خود و خانم رهنورد را "کذب و بی‌معنی" خوانده و گفته "ما تا کنون چند بار خواستار حضور یک مقام قضایی برای تعیین وضعیت حقوقی و همچنین رسیدگی به ورود غیر قانونی و حضور چندماهه بدون مجوز درون منزل شده‌ایم که به‌رغم قول‌های داده شده هیچ‌گاه اقدامی صورت نگرفت".
خانواده آقای کروبی هم در بیانیه خود نوشته‌اند: "تا به امروز برابر با ۶ دی ماه ۱۳۹۳ احدی از مقامات کشور اعم از رسمی و یا غیر رسمی، تصمیم شورای عالی امنیت در مورد حصر و حبس (البته اگر اساسا تصمیمی در این باب وجود داشته باشد) را به آقای کروبی و یا خانواده اعلام نکرده است."
این بیانیه همچنین اظهارات عباسعلی کدخدایی، سخنگوی سابق شورای نگهبان را که دلیل حصر رهبران معترضان را حفظ جان آنها خوانده بود، رد کرده است.
خانواده آقای کروبی از اظهارات رضا اکرمی، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری هم که خواهان عذرخواهی رهبران مخالفان شده بود، انتقاد کرده و در بیانیه خود نوشته‌اند: "اگر در ۱۷ ماه گذشته دولت به هر دلیلی حقوق و آزادی های مردم را دغدغه خود ندانسته و نخواسته قدم موثری در جهت رفع ظلم و تعدی دستگاه های امنیتی بردارد، حداقل انتظار است که اجازه ندهد رئیس شورای فرهنگی‌اش به بوق تبلیغاتی جریان سرکوبگر تبدیل گردد."
میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی از حدود چهار سال پیش در حصر خانگی هستند و هنوز هیچ دادگاهی رسما اتهامی به آنها وارد نکرده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar