Nude-Wedding-SF-10
تقاطع: پلیس سان‌فرانسیسکو، یک عروس و داماد را که مراسم عقدشان را به صورت برهنه در خیابان برگزار می‌کردند بازداشت کرد. اقدام این زوج در اعتراض به ممنوعیت برهنگی در فضاهای عمومی در سان‌فرانسیسکو صورت گرفت.
به گزارش اس.اف.گیت (SFGATE)، ظهر روز پنج‌شنبه (۱۹ دسامبر-۲۸ آذر)، جیپسی تاوب، استریپر سابق، و فعال اجتماعی کنونی ۴۴ ساله، و جیمز اسمیت ۲۰ ساله، دقایقی بعد از آن‌که در مقابل درب طلاکاری‌شده‌ی “سیتی هال” (City Hall)، سوگند ازدواج‌شان را خواندند، از سوی ماموران پلیس بازداشت شدند.
ازدواج برهنه‌ی این زوج در مقابل تالار شهر سان‌فرانسیسکو، بعد از یک کارزار اعتراضی یک ساله با هدف برجسته‌ کردن آن‌چه «محدودیت‌های شدید بر امکان برهنه شدن در اماکن عمومی» می‌دانند، برگزار شد.
جیپسی تاوب پیش از اجرای مراسم ازدواج، درحالی که هنوز لباس عروسی بر تن داشت، به خبرنگاران و مردمی که دور او جمع شده بودند، گفت: «این مراسم همان‌قدر که یک اعتراض به ممنوعیت برهنگی است، یک مراسم عروسی هم است. می‌دانم که مردم سان‌فرانسیسکو از من حمایت می‌کنند.»
بعد از آن، عروس و داماد، لباس‌های‌شان را از تن درآوردند و در مقابل عاقد مخصوص خودشان که به نمایندگی از “کلیسای زندگی جهانی” (Universal Life Church) آمده بود ایستادند.
آن‌گاه، “جرج دیویس”، یک “فعال برهنگی”، از روی “کتاب مقدس” مخصوص خود با عنوان “هنر اروتیک”، متن کوتاهی را خواند و خطاب به زوج گفت: «من شما را زن و شوهر اعلام می‌کنم. ببوسید و در هم آمیزید!».
زوج برهنه در حال رقصیدن بودند که ماموران پلیس محلی سر رسیدند و بعد از آن‌که ملحفه‌ای به دورشان پیچیدند، آن‌ها را به دو وَنِ جداگانه بردند.
یکی از تماشاچیان در حمایت از این زوج به اس.اف.گیت گفت: «مردم هر جوری که احساس راحتی می‌کنند جشن می‌گیرند. کاری که این دو نفر کردند فوق‌العاده بود. به هیچ‌کس هم آسیبی نرسید.»
گفتنی است بر اساس قانونی که در سال ۲۰۱۲ توسط “هیات ناظران” تصویب شد، برهنگی در خیابان‌ها، پیاده‌روها، ایست‌گاه‌ها و وسایل نقلیه ممنوع است.
این قانون برای کودکان و نیز شرکت‌کنندگان در رژه‌ها و جشنواره‌هایی که مجوز دریافت کرده باشند، استثنا قائل شده است.