onsdag 24 december 2014

کشف اختلاس تازه در بانک‌های ایران

کشف اختلاس تازه در بانک‌های ایران

مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری گفته به تازگی در یکی از بانک‌های کشور ۷۰ میلیارد تومان سواستفاده مالی شده است. او همچنین بدون نام بردن از فردی، به زمین‌خواران و فرزندانشان هشدار داده است.
مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۳ در سفر به استان مازندران از کشف جدیدترین فساد بانکی در ایران خبر داد. به گفته او این فساد مالی به تازگی انجام شده و در آن از یکی از بانک‌های کشور ۷۰ میلیارد تومان سواستفاده شده است.

در ماه‌های اخیر بارها اخباری مبنی بر فساد گسترده بانکی در ایران منتشر شده است. در یکی از این موارد و در روزهای اخیر وزیر اقتصاد ایران از کشف فساد ۱۲ هزار میلیارد تومانی در یکی از بانک‌ها خبر داد.

خبر فساد مالی ۱۲ هزار میلیارد تومانی تنها چند روز پس از انتشار گزارش سازمان شفافیت بین‌الملل از میزان رشوه خواری در ۱۷۴ کشور جهان اعلام ‌شود. در این گزارش آمده که ایران همچنان جزو فاسدترین کشورها به شمار می‌رود و در ردیف ۱۴۵ قرار دارد.

هشدار وزیر دادگستری به زمین‌خواران

وزیر دادگستری جمهوری اسلامی همچنین در مازندران به مسئله "زمین‌خواری" اشاره کرده و گفته برای مبارزه با زمین‌خواری با کسی "تعارف" نداریم.

به گزارش خبرگزاری "ایرنا"، مصطفی پورمحمدی خطاب به "متخلفان و متصرفان اراضی" هشدار داده که: «به نفع خود متخلفان و فرزندان آن‌ها است که با این اراده ملی همکاری کنند چون در این قصه به هیچ وجه با کسی تعارف نداریم.»

وزیر دادگستری جمهوری اسلامی بدون نام بردن از کسی وعده داد که دولت با متخلفان اراضی ملی و اراضی تغییر کاربری داده شده و نیز متجاوزان به منابع طبیعی و مراتع برخورد خواهد کرد.

مقامات جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر در مورد زمین‌خواری به پرونده‌های مختلفی اشاره کرده‌اند. دادستان تهران در سال ۹۱ از صدور کیفرخواست و تشکیل دادگاه برای یک افسر نیروی انتظامی و همدستانش به عنوان بزرگ‌ترین زمین‌خوار تهران خبر داده بود.

DW.DE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar