Israel-in-Persian
تقاطع: وب‌سایت روزنامه‌ی اسراییلی “یدیعوت آحارونوت” (Ynetnews)، روز پنج‌شنبه (۲۵ دسامبر-۴ دی) در گزارشی نوشت که دپارتمان آموزش وزارت خارجه اسراییل قصد دارد در سال میلادی پیش رو، برای دیپلمات‌ها و کارمندان این وزارت‌خانه، دوره‌های آموزش زبان فارسی برگزار کند.
به نوشته‌ی این وب‌سایت، این ابتکار، بخشی از اهداف تعیین‌شده‌ی وزارت خارجه‌ی اسراییل برای سال ۲۰۱۵ است که «خنثی کردن برنامه هسته‌ای ایران در سطح دیپلماتیک، حفظ تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی، تشکیل اتحاد منطقه‌ای علیه رژیم آیت‌الله در تهران، برجسته‌سازی دخالت حکومت ایران در حمایت از تروریسم و رژیم‌های بی‌ثبات‌کننده‌ی منطقه» را شامل می‌شود.
این گزارش با اشاره به نقش مهم دیپلمات‌های اسراییلی در به دست آوردن اطلاعات درباره‌ی پیشرفت‌های هسته‌ای ایران و نیز تلاش‌های جامعه‌ی جهانی در خصوص موضوع تحریم‌ها، اضافه می‌کند که مقامات وزارت خارجه اسراییل در آغاز مطمئن نبودند که دوره‌های آموزش زبان فارسی از سوی کارمندان این وزارت‌خانه مورد استقبال قرار بگیرد، اما زمانی که آن‌ها در جریان این کلاس‌‌ها قرار گرفتند، پاسخ‌شان به طرز شگفت‌آوری مشتاقانه بود به طوری‌که دوره‌ی اول قرار است به زودی آغاز شود.
این دوره شامل ۲۰ هفته و هر هفته یک جلسه خواهد بود و انتظار می‌رود که ۱۰ نفر در آن به صورت حضوری شرکت کنند و عده‌ی بیشتری نیز از راه دور، آموزش می‌بینند.
مدرس دوره نیز یک معلم حرفه‌ای از مرکز زبان “برلیتز” خواهد بود.
برگزاری دوره زبان فارسی توسط وزارت خارجه اسراییل در حالی صورت می‌گیرد که این وزارت‌خانه، دو سال قبل نیز یک تور مجازی سفر به ایران را به کارمندانش پیشنهاد داد تا آن‌ها را با بخش زیبای ایران و تاریخ غنی و متنوع آن آشنا کند.
این وزارت‌خانه هم‌چنین از سال ۲۰۱۱، در کنار وب‌سایت فارسی، صفحاتی را نیز در فیسبوک و توییتر برای ارتباط با کاربران فارسی‌زبان و به ویژه ایرانیان راه‌اندازی کرده است.