tisdag 7 mars 2017

فرمان جدید ترامپ: ویزای ایرانیان به مدت ۹۰ روز تعلیق می شود

فرمان جدید ترامپ: ویزای ایرانیان به مدت ۹۰ روز تعلیق می شود

فرمان جدید ترامپ برای ممنوعیت سفر به آمریکا در حالی صادر گردیده که عراق خارج شد، ایران همچنان در صدر در لیست است
trump_new
به گزارش «محبت نیوز» سه وزیر دولت ترامپ در یک کنفرانس خبری کوتاه، از صدور فرمان اجرایی جدید پرزیدنت دونالد ترامپ خبردادند که براساس آن ویزای شهروندان شش کشور، از جمله ایران به مدت ۹۰ روز تعلیق می شود.
بر این اساس دستور جدید فقط شامل حال ویزاهایی خواهد بود که قرار است پس از این صادر شود و دارندگان کارت سبز (اقامت دائم) و کسانی که پیشتر ویزای آمریکا را دریافت کرده‌اند از آن مستثنی شده‌اند.
به گفته مقام‌های کاخ سفید دستور‌العمل جدید از ده روز دیگر (۱۶ مارس ۲۰۱۷) در قالب روندی منظم به اجرا درخواهد آمد، بنابراین در این مدت کسی در فرودگاه‌ها متوقف نخواهد شد.
دستور جدید پناهجویان سوری را به طور جداگانه هدف قرار نمی‌دهد و در آن استثنایی برای اقلیت‌های دینی غیرمسلمان در نظر گرفته نشده است.
دولت ترامپ می‌گوید که در حال حاضر پلیس فدرال (اف بی آی) حدود ۳۰۰ مظنون اعضای گروه‌های “تروریستی” را که به عنوان پناهجو به آمریکا آمده‌اند زیر نظر دارد.
اکنون ایران، سودان، سوریه، لیبی، سومالی و یمن فهرست کشورهایی را تشکیل داده‌اند که از فرمان تازه دونالد ترامپ تاثیر می‌گیرند.
اما نکته حائز اهمیت در فرمان جدید این است که نام عراق از لیست هفت کشور که در فرمان قبلی دونالد ترامپ آمده بود، حذف شده است. پیشتر رسانه ها گزارش داده بودند که وزرای دفاع و خارجه آمریکا پیشنهاد حذف نام عراق را داده بودند. دولت عراق به آمریکا تعهد داد که سیستم جدیدی برای بررسی درخواست های ویزای شهروندان خود در سفر به آمریکا جایگزین کند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar