måndag 27 mars 2017

سخنان تند “رجب طیب اردوغان” علیه پاپ و کشورهای عضو اتحادیه اروپا

سخنان تند “رجب طیب اردوغان” علیه پاپ و کشورهای عضو اتحادیه اروپا

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور اسلامگرای ترکیه در اظهاراتی تند علیه پاپ فرانسیس و سران کشورهای اروپایی، مسلمان بودن ترکیه را علت اصلی موافقت نکردن با عضویت این کشور در اتحادیه اروپا ذکر کرد.
erdogan_delli
به گزارش «محبت نیوز» رجب طیب اردوغان رئیس جمهور تندرو و اسلامگرای ترکیه با طرح ادعایی گفته است: «این ها (اعضای اتحادیه اروپا) راستگو نیستند. اعضای اتحادیه اروپا در واتیکان گرد هم آمدند. می خواهند چیزی را خاطر نشان کنند. چرا در واتیکان و در حضور پاپ گردهم می آیید؟ از کی تا حالا پاپ عضو اتحادیه شده است؟ اتحاد صلیبی بالاخره خود را نشان داد. به ما می گفتند شما چنین ادعایی دارید، اما صحت ندارد. بله شما به دلیل این که ترکیه مسلمان است، عضویت آن را نمی پذیرید.»
اردوغان در اظهاراتی جنجالی این نشست را فریبکارانه خواند و اظهار کرد: «در این نشست دموکرات ها و مسیحی های سوسیالیست نیز شرکت کردند و فردا هم ادعا خواهند کرد که در یک سفر به واتیکان رفته و با پاپ دیدار کردند.»
وی همچنین مدعی شد: «در پی ناکامی از راهپیمایی علیه ترکیه و جلوگیری از تجمع ترک تبارها در اروپا، با اسب و سگ خود به هموطنان ما حمله کردید و در حال حاضر هر کس در هر مقام و پستی در اروپا در پی دعوت به دادن رای ‘نه’ به همه پرسی تغییرات قانون اساسی ترکیه است.»
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar