söndag 12 mars 2017

پاپ فرانسیس: قبول مردان متاهل به کسوت کشیشی در کلیسای کاتولیک مردود نیست

پاپ فرانسیس: قبول مردان متاهل به کسوت کشیشی در کلیسای کاتولیک مردود نیست

بسیاری از مقامات کلیسای کاتولیک، از جمله پاپ بندیکت شانزدهم، سلف پاپ فرانسیس، معتقد بوده‌اند که تجرد کشیشان بخشی از اصول اعتقادی ثابت کلیسا نیست و اندیشیدن به تغییر در این قاعده منعی ندارد.
پاپ-فرانسیسکو-خندان
به گزارش «محبت نیوز» پاپ فرانسیس، رهبر کلیسای کاتولیک، قبول مردان متاهل به کسوت کشیشی این کلیسا را مردود ندانسته است.
پاپ در مصاحبه با نشریه آلمانی دی تسایت گفته است که حذف تجرد دایم برای قبول به عنوان روحانی کلیسای کاتولیک “پاسخگوی کمبود روحانیون” نیست اما آماده است موضوع کشیش شدن مردان متاهل در صورت اثبات ایمان را “با فکر باز” بررسی کند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد که گزینه مجرّد بودن برای کشیش شدن را در کل اختیاری نمی داند. کمبود کشیش و رسانه ای شدن سواستفاده های جنسی برخی از کشیشان سبب شده که بسیاری در کلیسا خواهان حذف تجرّد به عنوان شرط لازم برای کشیش شدن بشوند.
اصلاح طلبان در کلیسای کاتولیک از مدتها پیش چنین گزینه را پیشنهاد کرده اند. گزینه ای که به مردان درستکار و معمولن جاافتاده ای که ازدواج کرده و خانواده دارند اجازه می دهد کشیش شوند.
طرفداران این نظر معتقدند که می‌توان مردان متاهل سالمندتر را به عنوان کشیش کاتولیک پذیرفت.
پاپ فرانسیس همچنین موضوع کناره‌گیری کشیشان جوان از کلیسای کاتولیک به خاطر ازدواج را مورد نظر داشته است. برخی از این افراد به عنوان کشیش به فرقه‌های دیگر مسیحی، که مانعی برای کشیش شدن افراد متاهل ندارند، پیوسته‌اند.
پاپ در عین حال یادآور شد که در حال حاضر “تعدادی کشیش متاهل در کلیسای کاتولیک خدمت می‌کنند” که البته کسانی هستند که قبل از پیوستن به این کلیسا، تابع فرقه‌های دیگری مانند کلیسای قبطی یا کلیسای انگلیکن بوده‌اند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar