torsdag 16 mars 2017

حکم ممنوعیت پوشش یهودی انتقاد خاخام های اروپا را در پی داشت

حکم ممنوعیت پوشش یهودی انتقاد خاخام های اروپا را در پی داشت

رهبران یهودی می‌گویند «پیام اروپا روشن است؛ این سرزمین دیگر پذیرای جوامع مذهبی خود نیست».
Rabbi_clothing
به گزارش «محبت نیوز»  خاخام‌های اروپا به حکم دادگاهی در اتحادیه‌ی اروپا که به کمپانی‌ها اجازه‌ی ممنوعیت پوشش مذهبی کارکنان را می‌دهد، اعتراض کردند و گفتند این حکم به این معناست که «این سرزمین دیگر پذیرای جوامع مذهبی خود نیست».
به نوشته تایمز اسرائیل، این حکم که روز سه‌شنبه از سوی دادگاه اروپا در لوکزامبورگ صادر شد، همچنین می‌گوید اگر کمپانی‌ها قانونی مبنی بر منع نمادهای مذهبی نداشته باشند، مشتریان نمی‌توانند بنا به خواست از کارکنان بخواهند حجاب خود را بردارند.
این دادگاه در بیانیه‌ای گفت «یک حکم داخلی که نشانه‌های پوشاکی آشکار سیاسی، فلسفی، و مذهبی را منع می‌کند به معنای اجرای تبعیض مستقیم نیست».
خاخام پینخاس گلداشمیت، رئیس کنفرانس خاخام‌های اروپا، در بیانیه‌ای روز سه‌شنبه گفت «این تصمیم، پیامی است برای تمام گروه‌های مذهبی اروپا». «با خیزش حوادثی با انگیزه‌های نژادی و نیز حکم امروز، اروپا پیامی صریح فرستاد؛ بر این مبنا که دیگر پذیرای جامعه‌های مذهبی خود نیست. رهبران سیاسی می‌بایست در اقدامی اطمینان حاصل کنند که اروپا اقلیت‌های مذهبی را منزوی نمی‌کند و قاره‌ای متکثر و گشاده باقی می‌ماند».
مارین لا پن، نامزد پیشرو رقابت‌های ریاست جمهوری فرانسه، گفته است در صورتی که انتخاب شود تمامی سرپوش‌های اسلامی را ممنوع خواهد کرد. از وی پرسیده شد آیا اقدام مشابهی در خصوص سرپوش مردانه‌ی یهودیان نیز خواهد کرد، و وی گفت برای حفظ برابری، چنین خواهد کرد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar