torsdag 16 mars 2017

برای دومین بار دستور مهاجرتی دونالدترامپ توسط یک قاضی فدرال معلق شد.

برای دومین بار دستور مهاجرتی دونالدترامپ توسط یک قاضی فدرال معلق شد.

قاضی دادگاهی فدرال در ایالت هاوایی دستور تازه مهاجرتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را در سراسر این کشور معلق کرده است.
رئيس جمهور-دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن--1
به گزارش «محبت نیوز» یک قاضی فدرال آمریکا در ایالت هاوایی در روز چهارشنبه طی حکمی توقف فرمان دونالد ترامپ را درخصوص ممنوعیت سفر به آمریکا صادر کرد. این اقدام قاضی آمریکایی در حالی انجام شد که تنها چند ساعت به آغاز اجرای این فرمان جدید ترامپ در روز پنجشنبه باقی مانده بود.
شکایات مطرح شده علیه این دستور تازه روز چهارشنبه در دادگاه هایی در سه ایالت مریلند، هاوایی و واشنگتن بررسی شد. دو دادگاه دیگر هنوز حکم خود را اعلام نکرده اند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از هونولولو و نیویورک، قاضی دریک واتسون Derrick Watson دستور توقف فوری اجرای فرمان اجرایی ترامپ را که هدف از آن ممنوعیت موقت ورود اتباع شش کشور اسلامی به آمریکا است صادر کرد.
این اقدام قاضی فدرال ایالت هاوایی بخشی از اقدامات حقوقی دادستان های کل برخی ایالت ها و گروه های حامی مهاجرت علیه فرمان جدید ترامپ در دادگاه های آمریکا است که روز چهارشنبه انجام شد.
شون اسپایسر سخنگوی کاخ سفید از اظهارنظر درباره این دستور قاضی فدرال ایالت هاوایی خودداری کرده است.
در همین حال ­دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه تصمیم قاضی فدرال به شدت محکوم کرد و وعده داد این موضوع را تا آخر حتی در دیوان عالی پیگیری کند.
ترامپ عصر چهارشنبه در تجمعی در شهر نشویل در ایالت تنسی گفت که این حکم باعث می شود آمریکا ضعیف جلوه کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، رئیس جمهور آمریکا گفت « ما مبارزه خواهیم کرد. ما همچنین تا جایی که لازم باشد حتی دیوان عالی رجوع می کنیم. ما پیروز خواهیم شد ».

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar