fredag 31 mars 2017

آمار بالای مرگ و میر در مراکز نگه‌داری پناهجویان مالزی

آمار بالای مرگ و میر در مراکز نگه‌داری پناهجویان مالزی

پناهجویانی که در مالزی به سر می‌برند برای مهاجرت به استرالیا و دیگر کشورها به صورت موقت وارد مالزی می‌شوند.
0b52ab23-886e-405c-a5d5-814c7a5e0b82
به گزارش«محبت نیوز» گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر این‌که طی ۲ سال گذشته، دستکم ۱۱۸ تن در مراکز نگه‌داری پناهجویان در مالزی به دلیل انتشار انواع بیماری‌ها، جان خود را از دست داده‌اند.
خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی که بر اساس اسناد مربوط به کمیساریای حقوق بشر مالزی تهیه شده، مراکز نگه‌داری پناهجویان در این کشور را وحشتناک توصیف کرده است .
بر اساس آمارها حداقل ۸۳ پناهجو در سال ۲۰۱۵ و ۳۵ پناهجو در سال ۲۰۱۶ به دلیل انتشار انواع بیماری‌ها در مراکز نگه‌داری پناهجویان جان خود را از دست داده‌اند.
تا کنون مشخص نشده که این آمار در مقایسه با آمارهای کشورهای همسایه مالزی بیشتر است یا کمتر اما مقامات کشورهای اندونزی و تایلند می‌گویند آمار پناهجویانی که به دلایل مختلف در مراکز نگه‌داری در این دو کشور می‌میرند از این آمار کمتر است. البته در این کشورها شمار پناهجویانی که به دلایل مختلف جان خود را از دست در مقایسه با آمارهای مربوط به کشورهای توسعه یافته مانند آمریکا بیشتر است.
خبرگزاری رویترز خاطرنشان کرده است که در این باره دفتر «نجیب عبدالرزاق» نخست وزیر مالزی تماس گرفته اما وی از ارائه هرگونه توضیح در این باره خودداری کرده است.
«جیرالد ژوزف» یکی از ۸ عضو کمیسیاری حقوق بشر مالزی گفت: این آمار بسیار بالا است و نیازمند اصلاح سیستم می‌باشد.
کمیسیاری حقوق بشر مالزی قرار است هفته آینده در گزارش سالانه خود درباره حقوق بشر در مالزی به این آمارها نیز اشاره کند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar