tisdag 28 mars 2017

انتقادات نمایندگان مجلس از معماری غیراسلامی شهرهای ایران

انتقادات نمایندگان مجلس از معماری غیراسلامی شهرهای ایران

عدم نظارت دقیق بر نقشه های مغایر با معماری اسلامی از سوی شهرداری ها و سازمان نظام مهندسی کشور، انتقادات رهبر و نمایندگان مجلس را به دنبال داشت.
Memri_islami
به گزارش «محبت نیوز» در راستای هر چه اسلامیزه نمودن چهره شهرهای ایران، شهرام کوسه غراوی عضو ناظر مجلس در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران گفت: سیما و منظر شهری، شهرهای تاریخی و کهن کشور نیز مثل تهران به عنوان پایتخت کشور، بهم ریخته و آشفته است و رنگ و بویی از معماری ایرانی- اسلامی ندارد.
به نقل از خبرگزاری “خانه ملت”،محمود صادقی عضو هیات رئیسه مجمع نمایندگان تهران نیز در این رابطه اظهار داشت: معماری ایرانی- اسلامی در دوره پیش از انقلاب بیشتر مورد احترام بوده حتی در برج آزادی سبک معماری اصیل ایرانی اسلامی دیده می‌شود، اما امروزه بناهایی ساخته می‌شود که هیچ شاخص معماری ایرانی- اسلامی در آن دیده نمی شود.
وی افزود: برای مسئولان اجرایی توسعه شهر مفهومی مادی داشته و در آن از نگاه نهادینه کردن هویت ایرانی  اسلامی غفلت شده است.
صدیف بدری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس نیز تصریح کرد: شورای عالی شهرسازی و معماری در حوزه شهرسازی و رعایت الگوهای معماری ایرانی- اسلامی مصوبات خوبی دارد، اما متاسفانه این مصوبات اجرایی نشده زیرا شهرداری‌ها سیستم تعریف شده در زمان صدور پروانه و اجرا ندارند، ضمن اینکه نظارتی هم بر نقشه‌های نظام مهندسی وجود ندارد.
او همچنین گفت: شورای عالی شهرسازی و معماری علی‌رغم مصوبات مناسب در حوزه وظایف نظارتی کوتاهی کرده است ضمن آنکه الگوی‌ معماری ایرانی- اسلامی در سازه‌های دولتی به چشم نمی‌خورد.
گفتنی است علی خامنه ای، رهبر ایران اواخر دسامبر ۲۰۱۳ گفته بود: “حقیقتن معماری و نمای تهران، نمای یک شهر اسلامی نیست و شهرداری و شورای شهر باید این موضوع را جزو جدی ترین مسائل خود بدانند”.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar