torsdag 9 mars 2017

دولت محلی بالی؛ مجسمه‌های نیمه عریان را بخاطر پادشاه عربستان نمی پوشانیم

دولت محلی بالی؛ مجسمه‌های نیمه عریان را بخاطر پادشاه عربستان نمی پوشانیم

سخنگوی دولت محلی جزیره بالی در اندونزی اعلام کرده که به دلیل حضور پادشاه عربستان در این جزیره حاضر نیست مجسمه‌های عریان را بپوشاند.
بالی-عربستان-ملک
به گزارش «محبت نیوز» حضور یک هیأت هزار نفره از عربستان سعودی که به احتمال زیاد بیشتر آنها مرد هستند، برای گذراندن تعطیلات در جزیره آزاد بالی و ریخت‌و پاش‌های میلیونی آنها، مسئولان این جزیره را مرعوب نکرده است.
به گفته دویچه وله، یک سخنگوی دولت محلی جزیره بالی به خبرگزاری فرانسه گفته مجسمه‌های برهنه در این جزیره همچنان عریان خواهند ماند. او گفته این مجسمه‌ها بخشی از فرهنگ این جزیره هستند.
مجسمه‌های نیمه عریان بالی نمادهایی از خدایان هندو هستند. زنان بالی نیز قبلن همانند خدایان هندو، بالاتنه خود را آزاد و برهنه می‌گذاشتند.
جوکو ویدودو رئیس‌جمهور اندونزی پیشتر هنگام ملاقات با پادشاه عربستان در پایتخت اندونزی، دستور داده بود تا مجسمه‌های عریانی را که در نزدیکی محل ملاقات قرار داشتند به احترام پادشاه عربستان با گل و گیاه بپوشانند.
نظیر این اتفاق در ایتالیا و زمان بازدید هیأت بلندپایه ایران از این کشور در سال گذشته میلادی نیز رخ داد. موزه کلاسیک شهر رم که کنفرانس مطبوعاتی حسن روحانی در آنجا برگزار شد، مجسمه‌های عریانش را با مقوا پوشاند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar