fredag 31 mars 2017

کشف شهر یهودی نشین ۲ هزار ساله در اسرائیل

کشف شهر یهودی نشین ۲ هزار ساله در اسرائیل

این کشف مهم تاریخی توسط داشن آموزان یکی از دبیرستان های اسرائیلی صورت گرفته است.
israel_city
به گزارش «محبت نیوز» در منطقه ای در مجاورت شهر اورشلیم که سازمان میراث فرهنگی و آثار باستانی حفاری های باستانی در آن انجام می دهد، آثار شهری یهودی نشین که مربوط به ۲ هزار سال پیش است یافت شد.
به نقل از “اسرائیل به فارسی” در خانه هایی که آثار آن کشف شده، در هر کدام از آن ها حوض های ویژه طهارت (برای اجرای مرسومات آیین یهودی) یافت شده است.
نام این شهرک مشخص نیست ولی تا کنون هشت حوض طهارت و همچنین چاه های آب و تونل های زیرزمینی کشف شده است. برطبق برآورد باستان شناسان، این تونل ها در دوره شورش یهودیان (که شورش برکوخبا نام دارد) برعلیه امپراتوری روم در سده ۲ میلادی برای پنهان شدن شورشیان مورد استفاده قرار گرفته است.
نکته جالب درباره این حفاری ها این است که عملیات حفاری به کمک دانش آموزان چهارم دبیرستان اجرا می شود. دانش آموزان سال آخر دبیرستان های اسرائیل هرساله برای آموزش در زمینه هولوکاست، به اردوگاه های مرگ نازی ها در لهستان سفر می کنند.
هزینه این هیئت های مهم توسط خود دانش آموزان و خانواده های آن ها پرداخت می شود. برخی از دانش آموزان در چارچوب طرحی جالب، برای کمک به سازمان آثار باستانی، در عملیات اکتشاف و حفاری شرکت می کنند و بدین صورت سازمان آثار باستانی در پرداخت هزینه مربوطه برای سفر به لهستان به آن ها کمک می کند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar