måndag 13 mars 2017

رئیس بنیاد شهید تائید نمود که به مدافعان حرم افغان تابعیت ایرانی داده می شود

رئیس بنیاد شهید تائید نمود که به مدافعان حرم افغان تابعیت ایرانی داده می شود

ریاست بنیاد شهید و امور ایثار‌گران ایران اعلام کرد آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر ایران دستور داده که به شبه‌نظامیان افغان وابسته به سپاه پاسداران تابعیت داده شود.
محلاتی
به گزارش «محبت نیوز» به نوشته روزنامه «جوان» وابسته به سپاه پاسداران ایران، حجت‌الاسلام سید‌ محمدعلی شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه و رئیس بنیاد شهید و امور ایثار‌گران این کشور اظهار داشت که آیت الله علی خامنه ای “تأکید زیادی روی حمایت از مدافعین حرم، به‌خصوص لشکر فاطمیون کرده و فرمودند باید از نظر قانونی جلو بروید و برای آنها تابعیت درست کنید”.
این درحالی است که پنج روز پیش دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایران که مسئولیت آن با سردار علی شمخانی است در واکنش به خبر “اعطای تابعیت ایرانی به خانواده‌های درجه یک اتباع خارجی مدافع حرم” طی بیانیه ای اعلام کرد: “این اظهارات غیردقیق بوده و تایید نمی‌شود”.
به نقل از آناتولی ترکیه، گفتنی است یک روز پیش از آن عابدین عابدی‌مقدم مدیرکل بنیاد شهید استان خراسان ‌رضوی گفته بود شورای عالی امنیت ملی ایران با پیشنهاد احمد علم‌ الهدی امام جمعه مشهد و نماینده رهبر ایران در استان مذکور، مبنی بر اعطای تابعیت به «خانواده درجه یک اتباع خارجی مدافع حرم» موافقت کرده است.
رئیس بنیاد شهید ایران همچنین گفته است: “چون قبلن در وزارت خارجه کار کرده بودم می‌دانستم اخذ تابعیت کار سختی است، خدمت ایشان (خامنه ای) عرض کردم که داریم در مورد اعطای اقامت به آنها وخانواده‌های شان کارهایی را انجام می‌دهیم، ولی ایشان تأکید فرمودند که خیر، درپی اعطای تابعیت به آنها باشید”.
وی در ادامه به رهبر ایران گفته است: “آقا اینها با تابعیت، فردا می‌توانند رئیس‌ جمهور و نماینده مجلس شوند. فرمودند شما به این جنبه از ماجرا نگاه کنید که اگر فردا اینها به افغانستان بروند و طالبانی‌‌ها بفهمند اینها برای جنگ به سوریه رفته‌اند، همگی را قتل عام می‌کنند”.
شهیدی محلاتی افزوده است: “عرض کردم تا جایی که در توان ما بوده، هر چه را که سپاه به ما اعلام کرده است زیر پوشش گرفته‌ایم. ایشان رو به قائم‌مقام سردار قاسم سلیمانی – که آن طرف سفره نشسته بود- فرمودند بقیه را هم هر چه زودتر به بنیاد معرفی کنید که زیر پوشش قرار بگیرند”.
لشکر فاطمیون متشکل از جوانان افغان مقیم ایران است که پنج سال پیش توسط سپاه پاسداران این کشور برای جنگ در سوریه تشکیل و سازماندهی شد. گزارش ها حاکی است بسیاری از آنها نیز از داخل افغانستان برای پیوستن به این گروه تشویق و تجمیع شده اند. این امر با اعتراض مقامات این کشور نیز مواجه شده است.
گروه فاطمیون ابتدا یک «تیپ» بود. در ماه مه ۲۰۱۵ خبرگزاری «دفاع مقدس» وابسته به ستاد کل نیروهای مسلح ایران با بیان اینکه “این تیپ با افزایش توان عملیاتی و نیروهایش به لشکر ارتقا یافته”، اعلام کرد “تعداد اعضای آن ۱۰ الی ۲۰ هزار نفر است”.
براساس سخن پنج روز پیش رئیس بنیاد شهید و ایثارگران ایران تاکنون “۲۱۰۰ نفر” از افراد موسوم به “مدافعان حرم” پس از اعزام به سوریه توسط سپاه پاسداران در درگیری های این کشور کشته اند.
این تعداد؛ شامل اعضای رسمی سپاه پاسداران، شبه نظامیان بسیج، چندین نفر از تکاوران ارتش ایران و همچنین شبه نظامیان لشکر فاطمیون و تیپ زینبیون متشکل از پاکستانی ها هستند. گزارش های متعدد خبرگزاری آناتولی نشان می دهد بیش از پنجاه درصد تلفات ایران در سوریه از میان شبه نظامیان فاطمیون و زینبیون بوده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar