torsdag 16 mars 2017

کمرنگ شدن اسلام در بین مردم و مسئولان ایران

کمرنگ شدن اسلام در بین مردم و مسئولان ایران

دور شدن مردم و مسئولان از اسلام و کمرنگ شدن نقش دین در زندگی اجتماعی آنان، مراجع و روحانیون را در جمهوری اسلامی به شدت نگران کرده است.
islam_iran
به گزارش«محبت نیوز»عالی‌ترین مقام قضایی جمهوری اسلامی صادق آملی لاریجانیهشدار داده «اسلام و تحقق اهداف اسلامی در کلام برخی مسئولان کشور کمرنگ شده است».
به باور او «با کثرت رسانه‌هایی که از ناحیه غرب ایجاد، تغذیه و تقویت می‌شوند، القائاتی صورت می‌گیرد که موجب فاصله گرفتن دغدغه‌های اشخاص از اهداف متعالی می‌شوند».
رئیس قوه قضائیه خطاب به همه دستگاه‌ها و همه مهمتر دستگاه اجرایی [دولت حسن روحانی] گفته باید در مسیر تحقق احکام اسلام قدم بر دارند و بر این اساس نباید مدیرانی به کار گماشته شوند که احکام و معیارهای اسلامی را از صمیم قلب قبول ندارند.
در روزهای گذشت برای چندمین بار است که یک مقام ارشد در حکومت نسبت به کمرنگ شدن اسلام در بین مدیران و مردم هشدار می‌دهد.
پیش از این نیز محمدعلی موحدی کرمانی رئیس موقت مجمع تشخیص مصلحت  نظام نیز گفته بود «عده‌ای از مردم به دلیل مشکلات شدید اقتصادی از مذهب دست کشیده‌اند».
در واقع آنطور که این مقامات می‌گویند وضعیت کشور به سمتی رفته که گروهی از مردم و مدیران مسئولین قائل به اسلام نیستند.
فاصله گرفتن مردم از اسلام و دین حکومتی تا آنجا رسیده که ناصر مکارم شیرازی در  یکی از جلسات سخنرانی خود اعتراف کرده، زمانی یک فتوا صادر می‌شد و همه گوش‌ها شنوا بود، اما اکنون شرایطی است که گوش‌های شنوا کم شده است و ضرر، خسارات و عواقب سوء آن را هم می‌بینند.
البته این مرجع تقلید نگفته آثار و تبعات فاصله گرفتن مردم از اسلام چیست، اما شاید حدس زدن آنچه روحانیون و مراجع از آن نگران هستند چندان دشوار نیست، گسترش مسیحیت، بی‌حجابی، فضای مجازی، سبک زندگی غربی، تاثیر شبکه‌های ماهواره‌ای و…مصداق این نگرانی‌هاست که با وجود میلیاردها تومان هزینه در سال برای آموزش و تربیت جوانان مومن و تبلیغ اسلام روز به روز حاکمیت را بیشتر نگران خود می‌کند.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar