lördag 11 mars 2017

رهبران گروه مذهبی “گافاتار” به جرم کافر بودن در اندونزی به زندان محکوم شدند

رهبران گروه مذهبی “گافاتار” به جرم کافر بودن در اندونزی به زندان محکوم شدند

یک دادگاه اندونزی سه رهبر گروه ‘گافاتار’ را که دولت این کشور آن را انحرافی خوانده است به جرم کافر بودن به ۳ تا ۵ سال زندان محکوم کرد.
gafatar
به گزارش «محبت نیوز» تارنمای روزنامه ‘جاکارتا پست روز جمعه اعلام کرد، دادگاه شرق جاکارتا پایتخت اندونزی هفته جاری ‘محفل موئیس تومانورونگ’ و ‘احمد مصدق’ را به ۵ سال و ‘اندری چاهایا’ را به جرم کافر بودن و کفر گویی به ۳ سال زندان محکوم کرد.
به نقل از ایرنا، صدها عضو این گروه نیز سال گذشته پس از مخالفت ساکنان یک منطقه با اعتقادات آنها، مجبور به ترک خانه های خود در کالیمانتان غربی شدند.
شورای علمای اندونزی، ‘گافاتار’ را فرقه ای انحرافی می داند و مقامات مذهبی اندونزی نیز آموزه های آنها را ‘خطرناک’ دانسته اند.
اندونزی پرجمعیت ترین کشور اسلامی است که اغلب مسلمانان آن پیرو عقاید میانه رو اهل سنت هستند، و ۶ آیین و مذهب از هندو، مسیحیان و بودایی در آن به رسمیت شناخته می شود.
فرقه ‘گافاتار’ ترکیبی از آموزه های اسلامی، بودایی و مسیحی است که از نظر علمای اندونزی انحرافی شناخته می شوند و سال گذشته برای نخستین بار یک هزار و ۶۰۰ نفر از اعضای آن دستگیر شدند و برای بازآموزی تحت نظارت قرار گرفتند.
حساسیت دولت اندونزی به این فرقه از سال گذشته به دلیل ربوده شدن یک پزشک و فرزندش افزایش یافت.
رهبر سابق این فرقه مدعی شده بود که این افراد مسلمان هستند، اما تنها آموزه های ابراهیم نبی را آموزش می دهند.
پیش از این نیز در سال گذشته میلادی، وزیر امور مذهبی اندونزی گافاتار را انحرافی و غیرقانونی معرفی و اعلام کرده بود که این گروه از نظر دینی نه اسلامی، نه مسیحی و نه یهودی هستند و شایستگی پیروی از آن وجود ندارد.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar