torsdag 16 mars 2017

پیکاسوی کوچک؛ فرهاد نوری کودک پناهجوی نابغه افغان+ ویدیو

پیکاسوی کوچک؛ فرهاد نوری کودک پناهجوی نابغه افغان+ ویدیو

یک پسر ده سالۀ افغان، که علاقۀ وافری به نقاشی دارد، در میان مهاجرین مقیم صربستان، لقب پیکاسوی کوچک را به خود اختصاص داده است.
farhad_afghan
به گزارش «محبت نیوز» فرهاد نوری در میان پناهجویان اردوگاهی در صربستان به “پیکاسوی کوچک” معروف است.
بی بی سی به نقل از خبرگزاری آسوشتد پرس در گزارشی نوشته است که این پسر ده ساله افغان که با پدر و مادر و دو برادر کوچکترش در اردوگاهی در صربستان گیر افتاده‌، به دو دلیل لقب “پیکاسوی کوچک” را از آن خود کرده: او رسامی بلد است و پیکاسو را دوست دارد.
فرهاد در حالی‌که چشمانش از خوشی برق می‌زد، در مورد پابلو پیکاسو، نقاش مشهور اسپانیایی قرن بیستم، می‌گوید: “یک روز او را هم رسامی می‌کنم.”
فعلن دفتر رسامی فرهاد، شامل چهره‌های چون انگلا مرکل، صدراعظم آلمان، انجلینا جولی، هنرپیشه سینما، سالوادور دالی، نقاش اسپانیایی و نواک جوکوویچ، نفر شماره دوم تنیس جهان است.
استعداد فرهاد شهرت یک ستاره محلی را برایش به ارمغان آورده است. به تازگی او با مندی پتینکین، هنرپیشه آمریکایی دیدار کرد. پتینکین برای کمک به پناهجویان با کمیته بین‌المللی صلیب سرخ کار می‌کند و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را ترغیب کرده تا با پناهجویان کشورهای جنگ‌زده با آغوش باز برخورد کند.
خانواده فرهاد از جمله هزارها پناهجوی است که پس از بسته شدن مرزها و در میان بالا گرفتن احساسات صد پناهجویی در اروپا، در صربستان گیر افتاده‌اند و در جستجوی راهی برای رسیدن به اروپای غربی هستند.
فرهاد در مورد آنچه از محل زندگی‌اش در افغانستان به یاد دارد، می‌گوید: “من در خانه را وقتی آنجا را ترک می‌کردیم، به یاد دارم. آن روز را به یاد دارم. ولی برای اینکه چیزی به یادم بیاید، باید خوب فکر کنم.”
او معمولن در جریان شب که سکوت حکم‌فرما است، در بستر خود نقاشی می‌کند.
او می‌گوید: “من خودم را آموزش می‌دهم. گاهی ویدیوهای آموزشی در یوتیوب را می‌بینم و یاد می‌گیرم.”
فرهاد می‌گوید که او یک روز نقاش و عکاس ‌خواهد شد و گیتار خواهد نواخت.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar