söndag 12 mars 2017

کودکان پناهنده ایرانی و افغان در صدر فهرست موفقترین دانش آموزان هلند قرار گرفتند

کودکان پناهنده ایرانی و افغان در صدر فهرست موفقترین دانش آموزان هلند قرار گرفتند

بر اساس تازه‌ترین گزارش مرکز آمار هلند، دانش‌آموزانی که از افغانستان و ایران در هلند پناهنده شدند، به لحاظ آموزشی، هم سطح دانش‌آموزان بومی هستند.
تصویر پردازش شده توسط CodeCarvings Piczard ### نسخه رایگان انجمن ### در 2013/08/23 10: 19: 42Z |  http://piczard.com |  http://codecarvings.com
به گزارش «محبت نیوز» مرکز آمار هلند به تازگی در گزارشی گفته که کودکان پناهندگانی که در سال‌های ۱۹۹۰ به هلند آمدند، به استثنای سومالیایی‌ها، نسبت به سایر مهاجران غیرغربی که به دلایل دیگر به هلند آمدند، در مدرسه‌های این کشور موفق‌تر هستند.
به گفته بی بی سی، بر اساس این گزارش، کودکان پناهندگان افغان در مقایسه با سایر کودکان مهاجر، بیشترین پیشرفت تحصیلی در مدرسه‌های هلند را دارند. دانش آموزان ایرانی‌تباردر رتبه دوم این فهرست قرار دارند.
موقعیت آموزشی نقش برجسته‌ای در تعیین جایگاه مهاجران در جامعه هلند دارد.
گزارش مرکز آمار هلند می‌گوید کودکان پناهندگان در عرصه آموزش در جایگاه میانه قرار دارند: آنها نسبت به کودکان مهاجران غیرغربی موفق‌تر هستند اما در مقایسه با کودکان بومی کمتر موفق هستند. این تفاوت برای مدارس ابتدایی، متوسطه و تحصیلات عالی نیز صدق می‌کند.
اگر تفاوت میان‌ گروهی از پناهندگان در نظر گرفته شود، کودکان افغان و ایرانی موفق‌ترین دانش‌آموزان در میان سایر پناهجویان و مهاجرین غیرغربی در هلند هستند. در عین حال، کودکان از این دو کشور، در طول مدرسه خود هم‌سطح دانش‌آموزان بومی هستند.
در گزارش این مرکز آمده است که در کلاس سوم دوره متوسطه، ۴۸ درصد از دانش‌آموزان افغان‌تبار و ۴۶ درصد از دانش‌آموزان ایرانی‌تبار در حال آموزش در مدارس پیش‌دانشگاهی و عالی حرفه‌ای هستند.
در گزارش همچنین آمده است که دوران مدرسه کودکان پناهندگان نسبت به دانش‌آموزان بومی اغلب اوقات بیشتر طول می‌کشد که یکی از دلایل آن، عدم تسلط کافی بر زبان هلندی است.
پناهندگان افغان با جمعیت ۱۰ هزار نفری بزرگترین گروه از پناهندگان در این پژوهش را تشکیل می‌دهند پس از آنها ، پناهندگانی از عراق، یوگسلاوی سابق و ایران هستند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar