torsdag 30 mars 2017

نهادهای حامی حقوق بشر از برخورد مجارستان با پناهجویان انتقاد کردند

نهادهای حامی حقوق بشر از برخورد مجارستان با پناهجویان انتقاد کردند

استفاده از کانتینر برای نگهداری مهاجرین در مجارستان آن هم به صورت زندانی انتقادات زیادی را از سوی نهاد های حقوق بشری به دنبال داشته است.
panahandegan + یورو
به گزارش «محبت نیوز» مجارستان قانونی را به اجرا درآورده است که بر اساس آن پناهجویان در اردوگاه های محصور مرزی مانند زندانیان نگهداری می شوند.
.
قانون تازه ای را که دولت مجارستان در هفتم مارچ سال جاری به تصویب رساند، حکم می کند که تمام پناهجویان باید در دو کمپ محصور در نزدیکی مرز صربستان نگهداری شوند. این کمپ متشکل از ۳۲۴ کانتینر است و قرار است پناهجویان در زمان بررسی پرونده های شان در آنجا اقامت گزینند اما این برخورد دولت مجارستان با پناهجویان از سوی نهادهای حامی حقوق بشر با انتقادات زیادی روبرو گردیده است.
وزارت دفاع این کشور از آن دفاع کرده است. در بیانیه این وزارت آمده است: «هدف این است که از گشت و گذار آزادانه مهاجرینی که مدرک شان مشخص نیست در خاک مجارستان و کشورهای عضو اتحادیه اروپا، جلوگیری صورت گیرد. به همین ترتیب خطرات امنیتی مهاجرت را نیز کاهش بدهیم».
مجارستان از جمله کشورهایی است که دریافت پناهندگی در آن دشوار بوده و مهاجرین مکلف اند هفته ها و ماه ها را برای دریافت پاسخ در کانتینرها انتظار بکشند؛ و پاسخی که دریافت می‌کنند نیز به احتمال زیاد منفی خواهد بود.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar