onsdag 29 mars 2017

خرت ویلدرز؛ سیاستمدار هلندی که معتقد است مسلمان میانه رو وجودندارد

خرت ویلدرز؛ سیاستمدار هلندی که معتقد است مسلمان میانه رو وجودندارد

ویلدرز معتقد است مسلمان میانه‌رو وجود ندارد. آنانی که مسلمان میانه‌رو معرفی می‌شوند یا در واقع مسلمان نیستند چون شریعت اسلام را به جا نمی‌آورند، یا دروغگو هستند و قرآن را نخوانده‌اند
کشور هلند
به گزارش «محبت نیوز» هلند را همواره مهد آزادی می خوانند تا حدی  که برخی جوانان اروپایی برای مصرف آزادانه ماری جوانا مخدر به این کشور سفر می کنند.هلند همواره مقصد پناهجویان هم بوده است. از یهودیان اسپانیا گرفته تا سوری های که از جنگ فرار کردند. اما خیرت ویلدرز، سیاستمدار راستگرای هلندی گفتمان فضای سیاسی این کشور را تغییر داده است.
این سیاستمدار هلندی کارش را از “حزب مردم برای آزادی و دموکراسی”، حزب حاکم که رقیب او در انتخابات هفته گذشته بود، شروع کرده اما چون بتدریج از سیاست‌های این حزب سرخورده شد، سر به شورش علیه خط حزب برداشت، در سال ۲۰۰۴ از این حزب اخراج شد و حزب خود را بنیان گذاشت.
حزبی که وی موسس آن است یک حزب عادی نیست، تنها عضو رسمی آن خیرت ویلدرز است که فقط افراد بسیار وفادار به خود را بعنوان نامزدهای حزب معرفی می‌کند. وعده‌های انتخاباتی حزب فقط یک صفحه است با دو محور؛ اسلام‌زدایی در هلند و منع کامل مهاجرت از کشورهای اسلامی.
به گفته بی بی سی، رهبر حزب خیرت ویلدرز هم زندگی عادی ندارد. از سال ۲۰۰۴ که نیروهای امنیتی هلند طرح ترور او را کشف و خنثی کردند، او تحت حفاظت ۲۴ ساعته پلیس است. او را در خانه‌ای امن و ضد گلوله اسکان داده‌اند که حتی یک پناهگاه امن هم دارد، او را با ماشین ضد گلوله از محل سکونتش به دفترش در پارلمان می‌برند، جلیقه ضد گلوله می‌پوشد و به گفته خودش به دلیل نفرتش از اسلام از زندگی شخصی محروم شده است.
به همین دلایل امنیتی او فقط هفته‌ای یک بار می‌تواند همسرش را که تبار مجار دارد ببیند.  ویلدرز در نتیجه این محدودیت، تماس عادی با جامعه و زندگی روزمره مردم را کاملن از دست داده است.
خیرت ویلدرز برای اظهارتش علیه اسلام و مسلمانان معروف است. او قرآن را با کتاب “نبرد من” هیتلر مقایسه کرده و خواستار ممنوعیت کامل آن در هلند شده است.
او خواستار تعطیلی مساجد (که آنها را کاخ نفرت می‌خواند) و مدارس اسلامی در هلند است. فیلم جنجال‌برانگیز “فتنه” که  ویلدرز در سال ۲۰۰۸ ساخت، بجز حملات شدید به اسلام و مسلمانان، حاوی جملاتی از محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری وقت ایران و آیت‌الله علی مشکینی، رئیس پیشین مجلس خبرگان است و به مراسم قمه‌زنی، سنگسار زنان “زناکار” و اعدام همجنس‌گرایان در ایران اشاره می‌کند.
 ویلدرز معتقد است مسلمان میانه‌رو وجود ندارد. آنها که به عنوان مسلمان میانه‌رو معرفی می‌شوند یا در واقع مسلمان نیستند چون آداب و شریعت اسلام را به جا نمی‌آورند، یا دروغگو هستند یا قرآن را نخوانده‌اند.
ویلدرز کسانی را که در خیابان از ظاهرشان می‌توان فهمید خارجی هستند “تروریست خیابانی” می‌خواند هر چند که گفته می‌شود مادر بزرگش اهل جاوه اندونزی (پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان دنیا) بوده است. در آن زمان اندونزی (که هند شرقی هلند نامیده می‌شد) مستعمره هلند بود و پدربزرگ آقای ویلدرز مامور به خدمت در آنجا.
ویلدرز طرفدار سفت و سخت اسرائیل است. او در جوانی دو سال در کیبوتص‌های اسرائیل کار و زندگی کرده و پس از آن حدود چهل بار به این کشور سفر کرده است.
او به یک نشریه هلندی گفته بود: “من کشورهای جالب زیادی را در خاورمیانه دیده‌ام، از سوریه و مصر و تونس گرفته تا ترکیه و قبرس و ایران، اما هیچ یک از این کشورها به من آن احساس همبستگی ویژه را نداد که وقتی پایم را در فرودگاه بن گوریون می‌گذارم پیدا می‌کنم.”
حدود یک میلیون مسلمان در کشور ۱۷ میلیون نفری هلند زندگی می کنند. اکثر این افراد هم مراکشی و ترک تبار هستند. شعارهای سیاستمداران احزاب راست افراطی و در صدر آنها خیرت ویلدرز موجب ناراحتی آنها شده است. اما  ظاهرن و با اتفاقاتی که در هفته ای اخیر در اروپا به وقوع پیوسته است گفتمان ویلدرز درباره اسلام به گفتمان غالب سیاسی هلند تبدیل شده است. چرا که۸۶ درصد مردم هلند فکر می کنند ارزشهای سنتی شان در خطر است. آنها با یک بحران هویتی روبرو هستند. آنها بر این باورند که جهانی شدن، اتحادیه اروپا و مهاجرت، ساختار سنتی زندگی شان را تغییر داده است. شهروندان هلند پرسش های زیادی درباره هویت خود دارند، هویتی که نمی خواهند به آسانی تغییر کند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar