söndag 19 mars 2017

آغاز موج جدید حرکت پناهجویان از ترکیه به سمت یونان

آغاز موج جدید حرکت پناهجویان از ترکیه به سمت یونان

ستاد بحران مهاجرین یونان روز شنبه گزارش داد حدود ۱۹۳ پناهجو روز شنبه از سواحل ترکیه به جزایر یونانی رسیدند.
یونان-KOS-مهاجران
به گزارش «محبت نیوز» روز گذشته و با بالا گرفتن جنگ لفظی میان ترکیه و اروپا نزدیک به ۲۰۰ پناهجو از ترکیه خودشان را به جزایر یونان رسانده اند، پس از توافقنامه ترکیه و اروپا مسیر دریای ترکیه به یونان مسدود شده بود اما ظاهرن با تشدید تنش میان ترکیه و اتحادیه اروپا و نزدیک شدن فصل بهار این شرایط دستخوش تغییراتی گردیدهاست.
به نقل از منابع خبری حدود ۲۰۰ پناهجو از سواحل ترکیه به جزایر یونانی در شرق اژه رسیدند. چنین شماری بعد از اجرایی شدن توافقنامه مهاجرت میان ترکیه و اتحادیه اروپا کمتر سابقه داشته است.
ستاد بحران مهاجرین یونان روز شنبه گزارش داد حدود ۱۹۳ پناهجو روز شنبه از سواحل ترکیه به جزایر یونانی رسیدند که ۵۲ نفر به لسبوس، ۱۲۸ تن در جزیره خیوس و باقی مهاجرین به سایر جزایر یونانی وارد شده اند.
در چهار هفته اخیر، به طور متوسط روزانه ۳۵ پناهجو به صورت غیرقانونی به یونان رسیده اند. در روزهایی هم ورود هیچ پناهجویی ثبت نشده بود اما آمار چند روز گذشته دست کم طی یک سال گذشته بی سابقه بوده است.
نگرانی ها در یونان در این خصوص شدت یافته است که در صورت بی اعتبار شدن توافقنامه میان ترکیه و اتحادیه اروپا، موج جدید پناهجویان از ترکیه به یونان برسد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar