fredag 17 mars 2017

اردوهای مختلط دانشجویان بسیجی آزاد، غیر بسیجی ممنوع!

اردوهای مختلط دانشجویان بسیجی آزاد، غیر بسیجی ممنوع!

در حالی که برگزاری اردوهای مختلط برای دانشجویان دانشگاه‌ها ممنوع است، گروهی خواهر چادری در کنار گروهی از برادران بسیجی در اردوی مختلط باغات اطراف تهران شرکت می کنند!
basijian
به گزارش«محبت نیوز» فروردین ماه سال ۱۳۹۵ فضل الله ایرجی کجوری، مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم درباره‌ی اردوهای مختلط دانشجویی گفته بود به طور کل طبق آئین‌نامه، برگزاری اردوهای مختلط ممنوع شده و هیچ دانشگاه دولتی و دانشگاهی که تحت نظارت وزارت علوم است اجازه برگزاری اردوهای مختلط را ندارد.
در ایران برگزاری اردوهای مختلط دانشجویی همواره با انتقاد شدید از سوی نهادهای مختلف حاکمیت روبه روست و تقریبن هر بار که موسسات آموزش عالی یا دانشگاه دولتی و غیردولتی اقدام به برگزاری چنین اردوهایی کرده اند با واکنش‌های تند مراجع و نهادهای دینی و حزب‌الهی‌ها و بسیجی‌ها رو به رو شده است.
اما این محدودیت‌ها شامل خودی‌های نظام نمی‌شود. به عنوان مثال برای دومین سال پیاپی به بهانه‏ مراسم درختکاری، شهاب مرادی از حوزویان و تبلیغاتچی‌های فرهنگی که شهرتش به خاطر برگزاری کلاس‌های زناشویی و روابط دختر و پسر و فنون ازدواج و این قبیل مسائل است به همراه جمعی از اعضای «کلاس مجردها» با همکاری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گروهی از دختران چادری و محجبه را در کنار گروهی از بسیجیان مجرد به تپه‌های تلو در اطراف تهران برده که هم فال باشد هم تماشا.
برگزاری این اردوی مختلط نه تنها با اعتراض هیچ نهادی روبه رو نشد بلکه خبرگزاری مهر عکس‌های تبلیغاتی آن را هم منتشر کرد و دست آخر هم پس از آنکه این مومنین چادری و بسیجی مجرد در کنار یکدیگر درخت‌ها را کاشتند عکس دسته جمعی گرفتند.
اینکه چطور اردوی مختلط برای دانشجویان در آموزش عالی ممنوع است، اما یک آخوند چندین دختر و پسر مجرد را به کوه و باغ می‌برد و نه تنها از این فعل انتقادی نمی‌شود بلکه مورد تائید و تشویق نیز قرار می گیرد، نشان از بی‎ریشه بودن قوانین و  تبعیض های گشترده در ایران دارد که خودی‌ها می‌توانند بر اساس حق و اب و گل قوانین را دور بزنند و یا شامل محدودیت‌های آن نشوند اما آن غیر خودی ها مکلّف به رعایت ماده قانونهای حکومت هستند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar