onsdag 29 mars 2017

تلاش سازمان اوقاف برای افزایش زیارت امامزادگان

تلاش سازمان اوقاف برای افزایش زیارت امامزادگان

رییس سازمان اوقاف گفته تبلیغ و ترویج فرهنگ زیارت بقاع متبرکه باید مدنظر قرار بگیرد و برای نهادینه سازی این فرهنگ باید تلاش کرد.
shhell
به گزارش «محبت نیوز» علی محمدی، نماینده علی خامنه‎ای و رئیس سازمان اوقاف با اشاره به حضور بیش از ۳۰۰۰ روحانی در امام زادگان گفته، حضور روحانیون و مبلغین در امامزادگان و برپایی نماز جماعت و انجام فعالیت‎های فرهنگی در امامزادگان خود یک توفیقی است که باید شاکر بود.
او یکی از اقدامات موثر طرح آرامش بهاری را ترویج فرهنگ عفاف و حجاب دانست وافزود: «هم اکنون بیش از ۷۰۰غرفه مخصوص ترویج فرهنگ عفاف حجاب و عفاف در امامزادگان کشور برپا شده است».
نماینده خامنه‌ای تاکید کرده «تبلیغ فرهنگ وقف از اولویت‌های سازمان اوقاف بوده و هست و باید باشد؛ اما تبلیغ و ترویج فرهنگ زیارت امام زادگان هم باید مدنظر قرار بگیرد و برای نهادینه سازی این فرهنگ در سطح جامعه تلاش کرد».
موضوع ترویج زیارت امام‎زادگان در سرتاسر ایران یکی از برنامه‌های اصلی سازمان اوقاف است چون مستقیم با افزایش درآمد آنها از طریق جمع آوری صدقات و نذورات مردم در این امامزادگان سر و کار دارد.
شایان ذکر است تا پیش از انقلاب شمار امام زادگان کمتر از ۱۵۰۰ بقعه و مقبره بود اما در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار امام‌زاده است.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar