måndag 27 mars 2017

شریعت اسلامی مانع از رشد صنعت توریسم در ایران شده است

شریعت اسلامی مانع از رشد صنعت توریسم در ایران شده است

رستم قاسمی وزیر نفت دولت دهم احمدی نژاد گفته است ایران به دلایل شرعی نمی تواند پذیرای توریست اروپایی باشد باید جهانگردی حلال را توسعه دهیم.
toristiii
به گزارش «محبت نیوز» صنعت گردشگری و جهانگردی به عنوان یکی ازمهمترین عوامل در توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی در هر جامعه به شمار می رود و در واقع یکی از مهمترین کالاهای اقتصادی است که در افزایش در آمد سرانه در کشورها نقش بسیار مهم وبسزایی ایفا می کند.
حالا رستم قاسمی، یکی از نامزدهای تشکل اصولگرای «جبهه مردمی نیروهای انقلاب» در انتخابات ریاست جمهوری گفته است: ایران به دلایل «شرعی و اسلامی»، نمی‌تواند پذیرای «توریست اروپایی» باشد و باید «توریسم اسلامی» را جایگزین گردشگران غربی کرد.
به گزارش وب‌سایت خبری «انتخاب»، وزیر نفت دولت محمود احمدی‌نژاد، روز شنبه پنجم فروردین، در سخنانی در گرگان، «شرایط و مسائل اقامتی گردشگران اروپایی را با مسائل شرعی و اسلامی ناسازگار» دانست و افزود: «در دنیا سالی ۸۰ میلیون توریست حلال وجود دارد و ما هم باید به سمت توریسم اسلامی برویم.»
قاسمی پیش‌بینی کرد: «اگر موضوع ویزا حل شود، شرایطی ایجاد می‎شود که بیش از ۸ میلیون عراقی در سال وارد کشور شود.» هر چند فرمانده سابق قرارگاه خاتم النبیا بر حضور گردشگران عراقی در ایران با عنوان «حلال» یاد کرده و از آن به عنوان یک پتانسیل برای صنعت گردشگری ایران نام می برد اما شبهات زیادی نیز در این خصوص وجود دارد چنانکه وب‌سایت روزنامه انگلیسی «گاردین» روز ۱۷ اردیبهشت سال گذشته گزارشی تکان‌دهنده در مورد حضور زوار عراقی در مشهد منتشر کرد با عنوان «زیارت، غذا، سکس و پارک آبی در شهر مقدس مشهد» که با حاشیه های زیادی در کشور روبرو گردیده است.
«توریسم حلال» یک پدیده جدید از صنعت گردشگری است که برنامه‌های ویژه‌ای را برای مسلمانان با اصول شریعت اسلامی تدارک می‌بیند!
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar