söndag 12 mars 2017

کشیش قزاق به اتهام واهی مزاحمت تلفنی به ۲ سال حبس محکوم شد

کشیش قزاق به اتهام واهی مزاحمت تلفنی به ۲ سال حبس محکوم شد

در سالهای اخیر مسیحیت رشد چشمگیری در میان مسلمانان قزاقستان داشته و همین عامل مسبب جفاهای بسیاری بر مسیحیان این کشور شده است.
your_khazak
به گزارش «محبت نیوز» دادگاهی در قزاقستان با عدم وجود شواهد و برخلاف نظر کارشناسان یک کشیش قزاق را به ٢ سال حبس محکوم کرد.
به گفته خبرگزاری صدای شهدای مسیحی، یوری پاک کشیش قزاق به اتهام ایجاد مزاحمت تلفنی به ٢ سال حبس محکوم شد.
دادگاه وی را به ایجاد اختلال در شبکه تماس های فوری پلیس (برای نمونه ١١٠ در ایران یا ٩١١ در ایالات متحده) محکوم کرده است، اما شواهد و بررسی های کارشناسان نشانگر چیز دیگری است.
کارشناسان با بررسی این تماس های تلفنی و مقایسه صدای کشیش یوری پاک و فرد مزاحم به این نتیجه رسیده اند که فرد مزاحم نمی تواند کشیش یوری پاک باشد، با اینحال دادگاه حکم به محکومیت وی داده است.
قزاقستان کشوری است با جمعیت عمدتن مسلمان، دولت قزاقستان هر از چندگاهی برای جلب نظر و حمایت روحانیون مسلمان دست به آزار و اذیت مسیحیان می زند. در سالهای اخیر مسیحیت رشد چشمگیری در میان مسلمانان این کشور داشته است.
شایان ذکر است که در کنار فعالیت گروه های بشارتی، برخوردهای امنیتی نیز افزایش یافته است.به گفته دادستانی کل، تنها در سال گذشته توسط ٣۴ گروه ویژه در استان قزاقستان جنوبی با مبشرین مسیحی غیر قانونی، برخورد قانونی شده است!
همچنین طی ۵ سال اخیر در استان قزاقستان جنوبی، فعالیت گروههای پروتستان مسیحی که توسط شهروندان کره جنوبی سازماندهی شده اند، به شدت افزایش یافته است.
حالا جمعیت مسیحی در این کشور ترکیبی از مسیحیان قدیمی و مسلمانان گرویده به مسیحیت را شامل می شوند که ادامه رشد مسیحیت در میان مسلمانان با واکنش شدید از سوی روحانیون مسلمان قزاق مواجه گردیده است.
تقریبن ۷۰% مردم قزاقستان که از هویتی قزاقی برخوردارند پیرو دین اسلام، ۲۵% مسیحی و ۵% دیگر پیرو سایر ادیان و مذاهب هستند. پیشینه ورود اسلام به قزاقستان به سده ۸ میلادی دوره حکومت عباسیان و هجوم اعراب مسلمان، که گسترش اسلام از آندلس رو به آسیای میانه و ترکستان نهاده بود باز میگردد و درحقیقت اجداد قزاقها در قرن نهم به اجبار مسلمان شدند.
در خاتمه لازم به ذکر است هر ساله تعداد زیادی از قزاقها راهی سوریه برای جنگیدن در صفوف داعش میشوند و هدف اسلامگرایان تندرو در قزاقستان ساقط کردن حکومت نظربایف است، آنها می خواهند حکومتی اسلامگرای تندرو را جایگزین دولت فعلی نمایند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar