lördag 18 mars 2017

میلیون ها کاتولیک در سراسر جهان روز جمعه جشن “سنت پاتریک” را برگزار کردند

میلیون ها کاتولیک در سراسر جهان روز جمعه جشن “سنت پاتریک” را برگزار کردند

روز هفدهم ماه مارچ مردم ایرلند و بسیاری دیگر از نقاط جهان از رم تا ریودوژانیرو و از لندن تا لاس وگاس بمناسب روز سنت پاتریک سبز پوش پوشیدند.
Snr_patrik
به گزارش «محبت نیوز» روز هفدهم ماه مارچ مردم ایرلند و بسیاری دیگر از نقاط جهان از رم تا ریودوژانیرو و از لندن تا لاس وگاس بمناسب روز سنت پاتریک سبز پوش می شوند.
به گفته یورونیوز، دویست و هفتاد پنج نماد فرهنگی و تاریخی در بیش از چهل کشور برای این روز تزیین شد. چین، ریو دو ژانیروی برزیل، نیویورک در آمریکا، رم، پایتخت ایتالیا و البته دوبلین، پایتخت ایرلند از جمله شهرهای میزبان این جشن  در اصل ایرلندی بودند.
دیوار چین برای برگزاری این جشن با رنگ سبز، که رنگ سنتی این جشن است نورافشانی شد.
در دوبلین دهها هزار نفر برای دیدن کارناوال به این شهر آمدند. هزاران نفر نیز لباس های سنتی جشن را بر تن کردند.
در نیویورک نیز رژه مشابهی برگزار شد و رودخانه شهر شیکاگو به رنگ سبز درآمد.
سنت پاتریک مبشر مسیحی در قرن پنجم میلادی بود که نقش پر رنگی در همه گیر شدن مسیحیت در ایرلند داشت. جشن سنت پاتریک هر ساله روز هفدهم مارچ که مقارن با تاریخ مرگ اوست برگزار می شود. کلیسای کاتولیک روزی که قدیسی فوت می کند را روز مقدس نام می نهد زیرا بر این باورند که در چنین روزی آنها وارد بهشت می شوند.
این روز نه تنها در ایرلند بلکه در جزیره منونتسرات در کارائیب که توسط پناهندگان ایرلندی تاسیس شده تعطیل رسمی است. در ایرلند شمالی بانک ها تعطیل است. در استان نیوفاندلند کانادا نیز روز سنت پاتریک تعطیل رسمی است.
قوانین ایرلند از ۱۹۰۳ تا ۱۹۷۰ روز سنت پاتریک را روز مراسم مذهبی برای کل کشور دانسته بود. بهمین دلیل تمام بارها ملزم بودند که در این روز تعطیل باشند. از زمانی که روز سنت پاتریک به یک روز تعطیل ملی تبدیل شد این قانون لغو شد و بارها برای برگزاری جشن این روز باز شدند.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar