måndag 26 september 2016

مراکز آموزش اسلامی اقلیم کردستان، مکان پرورش کُردهای داعشی

مراکز آموزش اسلامی اقلیم کردستان، مکان پرورش کُردهای داعشی

۸۵ درصد از کُردهایی که‌ به‌ دولت اسلامی پیوسته‌اند، در مراکز آموزشی اسلامی تحصیل کرده‌ و بر اساس تفکرات اسلامی پرورش داده‌ شده‌اند.
kurd_daeshi
به گزارش«محبت نیوز»مسئول ارتباطات وزارت اوقاف و امور دینی اقلیم کردستان اعلام کرد که‌ ۸۵ درصد از کُردهایی که‌ به‌ دولت اسلامی ملحق شده اند، در مراکز آموزشهای اسلامی تحصیل کرده و پرورش یافته‌اند. این بدان معناست که آنان با شناخت کاملی که از اسلام داشته و با علم به اینکه داعش نماینده اسلام واقعی می باشد به این گروه اسلامگرا پیوسته اند.
به نقل از تارنمای کردپرس، مریوان نقشبندی طی سخنرانی خود در کنفرانس و پلاتفورم “جدایی”(دابران) با موضوع دین برای فرد و دموکراسی برای همگان در شهر سلیمانیه‌، زنگ خطر را به صدا در آورده اعلام نمود که‌ ۸۵ درصد از کُردهایی که‌ به‌ دولت اسلامی پیوسته‌اند، در مراکز آموزشی اسلامی تحصیل کرده‌ و بر اساس تفکرات اسلامی پرورش داده‌ شده‌اند.
مسئول امور ارتباطات و همزیستی ادیان در وزارت اوقاف اقلیم کردستان افزود که‌ ۲۳ مرکز آموزش اسلامی در این اقلیم وجود داشته‌اند که‌ افراد را بر اساس تفکرات اسلامی افراطی و با برنامه‌های آموزشی یمن و افغانستان آموزش داده‌اند و آنان را تبدیل به‌ اسلامگرایان تندرو کرده‌اند.
وی با اشاره‌ به‌ اینکه‌ این مراکز تحت نظر وزارت اوقاف بوده‌اند، گفت که‌ مسئولیت چنین مکان هایی بر عهده‌ تمامی ارگان ها و نهادها در اقلیم کردستان است.
وزارت اوقاف اقلیم کردستان راهکارهایی را برای مقابله‌ با تفکرات افراطی دراقلیم در پیش گرفته‌ و مراکز ترویج افراطی گری را به‌ حالت تعطیل درآورده‌ و مراکز آموزش های اسلامی تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته‌اند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar