onsdag 21 september 2016

رهبر جمهوری اسلامی چه ساده حرمت خود را زیر سوال می برد !

رهبر جمهوری اسلامی چه ساده حرمت خود را زیر سوال می برد !

انتشار تصاویر قدیمی و جدید از موتورسواری زنان در خیابان‌ها و پیست‌ها در فضای مجازی پاسخ مردم به حرام اعلام شدن دوچرخه سواری بانوان بود.
«محبت‌نیوز» – کمتر از یک هفته پس از آنکه ناصر مکارم شیرازی بر جایگاه والای زن در اسلام تاکید کرد و گفت «مخالفان اسلام به دروغ تبلیغ می‌کنند که اسلام برای زن شخصیتی قائل نیست و دینی مردانه به شمار می‌رود» گروهی از تندروها از علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در مورد دوچرخه سواری زنان سوال پرسیدند که پاسخ او در این رابطه نقطه مقابل ادعاهای مکارم شیرازی بود.
از رهبر جمموری اسلامی سؤال پرسیدند «مدتی است در فضای مجازی خبری از دفتر جنابعالی منتشر شده که دوچرخه سواری بانوان با رعایت نکات شرعی جایز اعلام گردیده، اگر امکانش هست پیرامون این حکم و صحت و سقم آن توضیحی فرمایید. آیا دوچرخه سواری بانوان در خیابان جایز است ؟» و پاسخ این بوده «دوچرخه‌سواری بانوان در مجامع عمومی و نیز در جایی که در معرض دید نامحرم باشد، حرام است».
در سال‌های گذشته واکنش مردم به بگیر ببندهای اجتماعی و محدودیت‌های دینی نوعی «دهن کجی» به حکومت بوده است
اما حرام اعلام شدن دوچرخه سواری برای بانوان، با واکنش‌های مردم مواجه شد. فضای مجازی که تنها ابزار برای رساندن نظر مردم به حکومت و راهی برای بیان واقعیت جامعه است پر شده از تصاویر و فیلم‌هایی که مربوط به دوچرخه سواری و حتی موتور سواری بانوان است که نه تنها شرعی بلکه حتی از نظر آئین نامه راهنمایی و رانندگی تخلف محسوب می‌شود.
چندی پیش، شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری ایران در توئیتر نوشته بود که طبق اعلام دفتر رهبر جمهوری اسلامی، دوچرخه سواری بانوان با رعایت موازین شرعی بلامانع است.
« در سال‌های گذشته واکنش مردم به بگیر ببندهای اجتماعی و محدودیت‌های دینی نوعی «دهن کجی» به حکومت بوده، تاکید بر حجاب و سخت‌گیری‌های گشت ارشاد و در مقابل پوشش مردم، ممنوعیت سگ‌گردانی و در مقابل تشکیل چندین کمپین حمایت از حقوق حیوانات و بسیاری موارد دیگر تجلی دهن‌کجی مردم و مقابله با دخالت‌های حکومتی در آزادی‌های فردی و اجتماعی است و از طرفی نشان می‌دهد چگونه رهبرجمهوری اسلامی با ورود به زندگی شخصی مردم حرمت خود را چنین ساده زیر سوال می‌برد.”
ممنوعیت دوچرخه سواری بانوان درحالیست که در بسیاری از رشته‌های ورزشی تیم‌های زنان ایران نتوانند در مسابقات ورزشی شرکت کنند. در همین بازی‌های المپیک و پارالمپیک زنان زیادی شانس دریافت مدال داشتند که قوانین شرعی مانع از موفقیت آنها شد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar