fredag 23 september 2016

سهمیه پناهجویان از طریق UNHCR در سوئد افزایش خواهد یافت

سهمیه پناهجویان از طریق UNHCR در سوئد افزایش خواهد یافت

قرار است سوئد رقم پذیرش پناهندگان سهمیه‌ای سازمان ملل را افزایش دهد. این افزایش از ١٩٠٠ به ۵٠٠٠ تن در هر سال خواهد رسید.
sweden_ref
به گزارش«محبت نیوز» این اقدام در نشست عالی پناهندگان در نیویورک که به روز سه شنبه برگزار شده بود اعلام شده است. در ضمن ۵٠ کشور توافق کرده اند که هر سال ٣۶٠ هزار پناهجوی را که بخش از سهمیه بندی سازمان ملل است بپذیرند.
به نقل از تارنمای رادیو سوئد، در این نشست سوئد در زمینه کمک به پناهندگانی که از جنگ و مناطق که با بحران‌های طبیعی مواجه اند فرار می‌کنند چندین پیشنهاد مطرح کرده است. نخست وزیر سوئد، استفن لووِن، گفته است: «ما همه می‌دانیم که هیچ کشوری، هیچ قاره‌ی و هیچ نهادی قادر نیست تا با بحران پناهندگان به تنهایی عمل کند، کشورهای بیش‌تر باید مسئولیت بیش‌تر بگیرند.»
وی در جریان سخنرانی در نشست عالی پناهندگان سازمان ملل گفت: «سوئد طی سال‌ها تلاش کرده است تا کمک‌های بشردوستانه ارائه کند، سال گذشته سوئد هفت‌مین حمایت کننده بزرگ پناهجویان بود. اکنون زمان آن است تا همه مسئولیت بگیریم و ما مشترکن می‌توانیم تغییر ایجاد کنیم، ما باهم می‌توانیم سختی و مشقت را برای بسیاری پایان بخشیم و این ماموریت ما است.»
قرار است ١٧۵ میلیون کرون به صندوقی اختصاص یابد که از طریق بانک جهانی با کشورهای کم درآمدی که پناهندگان زیاد پذیرفته اند کمک کند. به عنوان مثال اردن و لبنان از جمله این کشورها بحساب می‌روند. در ضمن ١۵٠ میلیون کرون به سازمان بین المللی مهاجرت و کمیساری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در نظر گرفته شده است. این نهادها قرار است این پول را به منظور اسکان مجدد٣٠ هزار پناهنده سهمیه‌ی به مصرف برسانند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar