måndag 26 september 2016

نویسنده و کارتونیست سرشناس مسیحی اردنی بدست مسلمانان کشته شد+عکس

نویسنده و کارتونیست سرشناس مسیحی اردنی بدست مسلمانان کشته شد+عکس

 ناهض حتر ۵۶ ساله، مسیحی و از منتقدان اسلام بود، درکاریکاتوری که موجب قتل این نویسنده مسیحی گردید، یک پیکارجو وابسته به داعش به تصویر کشیده شده که با دو زن در رختخواب است و از خدای مسلمانان می خواهد تا برایش یک نوشیدنی بیاورد.
nahez_hatar
به گزارش«محبت نیوز»ناهض حتر کاریکاتوری در انتقاد از دولت اسلامی (داعش) کشیده بود، اما سپس عذرخواهی کرده و گفته بود قصد توهین به خدا را نداشته است. او قرار بود در دادگاه محاکمه شود، ولی پیش از جلسه دادگاه به دست یک اسلام‌گرای افراطی کشته شد.
ناهض حتر در اواسط ماه اوت دستگیر شد. او کاریکاتور مناقشه‌ انگیزش را در صفحه فیس‌بوک خود منتشر کرد. این نویسنده منتقد در این کاریکاتور اسلامگرایان داعش را به سخره گرفته بود. حَتّر ۵۶ ساله، مسیحی و از منتقدان اسلام بود.
گویا مقتول در کنار ساختمان دادگاه و در حال ورود به ساختمان برای رسیدگی به پرونده اش ایستاده بود که هدف حمله ضارب قرار می گیرد. اتهام وی در دادگاه اهانت به دین اسلام عنوان گردیده بود.cartooon
در کاریکاتوری که موجب قتل این نویسنده مسیحی گردید، یک پیکارجو وابسته به داعش به تصویر کشیده شده که با دو زن در رختخواب است و از خدای مسلمانان می خواهد تا برایش یک نوشیدنی بیاورد.
خبرگزاری رسمی اردن گفته است که آقای حتر هدف سه گلوله قرار گرفت و ضارب دستگیر شده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، فرد ضارب در محل وقوع قتل دستگیر شده است. او ۳۹ ساله و یکی از موعظه‌گران مسجدی در عمان (امان) است و ظاهری شبیه به سلفی‌های تندرو دارد.
ناهض حتر به عنوان یک فعال مسیحی شناخته شده در کشور اردن طرفداران بسیاری داشته است.
خانواده ناهض حتر، ضمن اینکه دولت اردن را مسئول این حادثه دانست، از تحویل گرفتن جسد او خودداری کرده و اعلام کردند ابتدا باید قاتل او محاکمه شود.
البته دولت اردن نیز ترور ناهض حتر را محکوم کرده و سخنگوی دولت این کشور ضمن محکومیت این ترور وعده داد که عامل این جنایت محاکمه و به سزای عمل خود خواهد رسید.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar