torsdag 29 september 2016

کلیسای «ساگرادا فامیلیا» یکی از بلندترین سازه های مذهبی دنیا+ویدیو

کلیسای «ساگرادا فامیلیا» یکی از بلندترین سازه های مذهبی دنیا+ویدیو

ساگرادا فامیلیا، این جاذبه گردشگری پرطرفدار، مکانی مذهبی است که پشت ساخت هر بخش، برج و حتی ستون هایش فلسفه و ایده ای نهفته است.
مقدس family2
به گزارش«محبت نیوز» “ساگرادا فامیلیا” کلیسای کاتولیک با ابهت در شهر بارسلونا اسپانیاست که بلندترین مکان مذهبی در دنیا نیز محسوب می‌شود.
این کلیسا به قدری بزرگ و وسیع بوده که با وجود نداشتن مقر اسقفی، اغلب با نام « کلیسا جامع » شناخته می‌شود. مجموعه وسیع کلیسا مساحت ۱۲,۸۰۰ متر مربع دارد و از سه بخش با نام های مختلف و ۱۸ برج مرتفع ساخته شده است.
ساخت کلیسا ساگرادا فامیلیا در سال ۱۸۸۲ و با ایده یک کتاب فروش آغاز شد. معمار و طراح این سازه عظیم و باشکوه فردی به نام «آنتونی گائودی» است که با ترکیبی از سبک گوتیک و سبک ابداعی خود ساگرادا فامیلیا را به وجود آورده. پاپ بندیکت شانزدهم در هفتم سپتامبر ۲۰۱۰ ساگرادا فامیلیا ناتمام را افتتاح کرد و از آن به بعد به نام کلیسا بزرگ شناخته شد.
جالب آن که با وجود ناتمام بودن ساگرادا فامیلیا، هم اکنون این کلیسا در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد، سالانه نزدیک ۲.۸ میلیون گردشگر را جذب خود می کند و پربازدید ترین مکان گردشگری در کشور اسپانیا است.
عناصر معماری ساگرادا فامیلیا با نمادهای سلسله مراتب مسیحی در هم آمیخته است و بدین سبب هر یک از ۱۸ برج آن معنای به خصوصی دارند. در بخش میانی، برجی است که وقف عیسی مسیح شده و ۴ برج اطراف آن نشان از ۴ انجیل دارد. برج بالای محراب که با ستاره ای بر سرش مزین شده، نمادی از مریم مقدس است و ۱۲ برج دیگر، نشان دهنده شاگردان و شاهدان عینی آموزه ها و اعمال عیسی مسیح است.
sagerdaa_ch
در این کلیسای دیدنی زندگی عیسی مسیح در سه بخش اصلی به تصویر کشیده شده است که هر بخش، یکی از وقایع مهم زندگی  مسیح را روایت می‌کنند: تولد وی در بیت لحم، مرگ بر روی صلیب و قیام از مردگان، وضعیت کنونی و پادشاهی خداوند ما عیسی مسیح.
از آن جا که آنتونی گائودی آرزو داشت تا بر نقایص سبک و معماری گوتیک چیره شود، به ابداع سبک معماری جدیدی با ساختارهای متعادل و مبتکرانه خود دست زد.
آنتونی الهامِ طراحی و معماری خود را از دو منبع مهم دریافت می‌کرد: پیام مسیحیت و طبیعت! نخستین منبع الهام به طور مستقیم از کتاب مقدس، سنت ها و آداب مناجات گرفته می‌شد و دیگری با مشاهدات عینی از جهان طبیعت، چارچوبی روش شناختی و ادراکی به دست گائودی می‌داد.
معمار ارشد و مسئول کنونی ساخت “ساگرادا فامیلیا”، جردی فائولی است که در اکتبر ۲۰۱۵ اعلام کرد بیش از ۷۰ درصد ساخت کلیسا انجام شده و کلیسا وارد فاز نهایی ساخت خود، یعنی ساخت ۶ برج عظیم شده است. ساخت تمام قسمت های کلیسا تا سال ۲۰۲۶ به اتمام خواهد رسید و تزئین بناها نیز تا سال ۲۰۳۰ یا ۲۰۳۲ انجام خواهد شد.
منبع: تارنمای کارناوال
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar