tisdag 27 september 2016

اعتراض فعالان رسانه ای اردن به ترور “ناهض حتر” نویسنده مسیحی+ویدیو

اعتراض فعالان رسانه ای اردن به ترور “ناهض حتر” نویسنده مسیحی+ویدیو

صدها تن از فعالان رسانه ای و سیاسی اردن  روز دوشنبه با تجمع در مقابل مقر دولت این کشور نسبت به ترور دکتر ناهض حتر نویسنده مسیحی این کشور بشدت اعتراض کردند.
eterazhatar
به گزارش«محبت نیوز»روز دوشنبه دهها نفر از خبرنگارن و مردم در اعتراض به ترور نویسنده مسیحی «ناهض حتر» در مقابل دفتر نخست وزیری این کشور تجمع کرده و خواستار حمایت از آزادی بیان شدند.
در این تجمع حاضران با سردادن شعار علیه بی کفایتی دولت خواستار اعدام قاتل این نویسنده و فعال سیاسی اردنی و حمایت دولت از امنیت روزنامه نگاران این کشور شده اند. لازم به ذکر است که ناهض حتر برای حضور در دادگاه به اتهام انتشار کاریکاتور توهین آمیز در برابر کاخ دادگستری امان حضور پیدا کرده بود که به ضرب گلوله یک اسلامگرا کشته شد. خانواده حتر ضمن اینکه دولت اردن را مسئول این حادثه دانسته از تحویل گرفتن جسد او خودداری کرده و اعلام کرده‌اند ابتدا باید قاتل او محاکمه شود.
یک شهروند ساکن امان می گوید: «اگر هم او اشتباهی کرده بود دولت او را تنبیه می کرد. هیچکس حق ندارد در موردی که به او ربط ندارد انسان دیگری را تنبیه کند. دولت او را بخاطر توهین به خدا مجازات می کرد. هیچکس نباید عدالت را به دستان خود و در خیابان اجرا کند و به دیگران شلیک کند.»
به گفته خبرگزاری دولتی اردن، مظنون اصلی این ترور در صحنه ارتکاب جرم بازداشت شده است. او واعظ مسجدی در پایتخت اردن بوده است.
با اینکه تعداد بسیار زیادی از مردم اردن بر این باورند که انتشار این کاریکاتور توهین و عبور از خط قرمز بوده بسیاری از روشنفکران و سکولارهای این کشور محاکمه او را نقض آزادی بیان برمی شمردند.
منابع نزدیک به این نویسنده برجسته مسیحی اردنی نیز گفته‌اند وی تهدیدهایی را مبنی بر قتلش دریافت کرده بود و از کشته شدن هراس داشت و هرازگاهی مکان اقامتش را تغییر می‌داد.
وی در سال ۱۹۹۸ هم در معرض سوء قصد قرار گرفته بود اما جان به در برد.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar