söndag 25 september 2016

در اجلاس اتریش پیشنهاد “شهری” برای اسکان پناهجویان ارائه گردید

در اجلاس اتریش پیشنهاد “شهری” برای اسکان پناهجویان ارائه گردید

نخست وزیر مجارستان در این نشست پیشنهاد داد تا شهری مخصوص برای اسکان پناهجویان در سواحل لیبی تاسیس شود.
majar_orrraaa
به گزارش«محبت نیوز»رهبران کشورهای اروپایی روز شنبه در شهر وین پایتخت اتریش گرد هم آمدند تا درباره بحران مهاجرت و راه حل های کنترل آن مذاکره کنند.
نخست وزیر مجارستان در این نشست که به دعوت کریستین کرن، صدراعظم اتریش و با حضور ۱۰ رهبر اروپایی برگزار شد، پیشنهاد داد تا شهری مخصوص برای اسکان پناهجویان در سواحل لیبی تاسیس شود.
به نقل از یورونیوز، در این اجلاس “اورابان” نخست وزیر مجارستان گفت: «اتحادیه اروپا باید برای تاسیس شهری برای اسکان پناهجویان در سواحل لیبی اقدام کند تا پناهجویانی که از کشورهای آفریقایی به آنجا می رسند با کمک دولت جدید لیبی بتوانند مراحل پناهندگی خود را آغاز کنند.»
 اوربان افزود: «در صورتی که نتوانیم لیبی را حفظ کنیم و نتوانیم ثبات را به آن باز گردانیم در تشکیل شهر ساحلی در این کشور برای پناهجویانی که از مدیترانه می آیند نیز موفق نخواهیم بود. شهری که با تشکیل آن می توانیم تمام پناهجویان غیرقانونی را که به اروپا می آیند به آنجا بفرستیم.»
نخست وزیر مجارستان همچنین تاکید کرد: «ما کشورها باید همکاری کنیم تا بتوانیم مسیر بالکان را بسته نگه داریم. چه توافق با ترکیه اجرایی شود و یا به هر دلیلی اجرایی نشود.»
رهبران اروپایی در این نشست بر لزوم افزایش نظارت بیشتر بر مرز بلغارستان با ترکیه که بخشی از مسیر بالکان محسوب می شود، تاکید کردند.
به گزارش سازمان پناهندگان ملل متحد، در حال حاضر حدود ۵۶۰۰ پناهجو در جزیره لسبوس یونان ساکن هستند در حالیکه این جزیره تنها گنجایش سکونت ۳۶۰۰ نفر را دارد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar