lördag 24 september 2016

دولت نروژ در سال ۲۰۱۷ در حدود ۹هزار پناهجو را از این کشور اخراج خواهد نمود

دولت نروژ در سال ۲۰۱۷ در حدود ۹هزار پناهجو را از این کشور اخراج خواهد نمود

سیاست سخت گیرانه پناهندگی دولت نروژ تنها شامل ایرانی ها نمی شود بلکه این یک سیاست و تصمیم کلی دولت نروژ است که در جهت کاهش تعداد پناهندگان و ورود افراد مهاجر غیرمتخصص و ناکارآمد به این کشور گرفته شود.
norway_ref
به گزارش«محبت نیوز» در ادامه برنامه‌هایی که کشورهای اروپایی قصد دارند برای مهار بحران مهاجرت به این قاره انجام دهند، دولت نروژ تصمیم گرفته که سال آینده همانند امسال ۹۰۰۰ پناهجو را چه به صورت داوطلب چه بالاجبار از این کشور اخراج کند.
این روزها بحث اصلی در بین کشورهای اروپایی این است که ۱۶۰ هزار پناه‌جوی جدیدی که وارد این قاره شده اند را به چه ترتیب باید در جاهای مختلف اتحادیه اروپا جا داد.
بسیاری از این پناه‌جویان شرایط پناهندگی را دارند به‌ویژه آن‌ها که از سوریه، افغانستان یا دیگر مناطق جنگ‌زده گریخته‌اند. طبق تعریف، پناه‌جو کسی است که از جنگ یا آزار و اذیت گریخته. چنین فردی باید از سوی جامعه بین‌الملل حمایت شود.
اما خیلی از آن‌ها که درخواست پناهندگی می‌کنند، پذیرفته نمی‌شوند. پرسش این‌جاست که اتحادیه اروپا چه تعداد پناه‌جو را نمی‌پذیرد و برمی‌گرداند؟ و این‌که آیا همه اعضا از یک الگوی واحد در قبال پناهندگان پیروی می‌کنند یا خیر؟
در این میان نروژ و دانمارک در حال بررسی طرح هایی برای استرداد فوری پناهجویانی هستند که تقاضای پناهندگی آنها رد شده است. هر دو دولت قصد دارند که پارلمان های خود را نیز در مورد لزوم تصویب فوری چنین قوانینی قانع کنند. دولت نروژ قصد دارد که قوانین مهاجرت خود را چنان تغییر دهد که بتواند متقاضیان پناهندگی را از همان پشت مرز به کشورهای خود بازگرداند.
دولت نروژ بودجه ۱۰۵ میلیون کرونی برای باز پس فرستادن ۹۰۰۰ پناهجو در سال ۲۰۱۷ اختصاص داده است.
Listhaug Sylvi وزیر مهاجرت نروژ میگوید: «اولویت برنامه ما فرستادن تعداد هر چه بیشتر از پناهندگانی می باشد که جواب رد گرفته اند چه به صورت داوطلبانه و یا اجباری.»
این سخنان در حالی است که سازمانهای فعال در عرصه پناهندگی و حقوق کودکان بارها به سیاست های دولت در ارتباط با پناهندگان اعتراض کرده اند.
از جمله کمپ تراندوم که برای نگهداری پناهجویان که باید از کشور به صورت اجباری اخراج شوند بسیار مورد توجه قرار گرفته است، زیرا کودکان در آنجا به نوعی زندانی می شوند، امری که مورد اعتراضات شدید قرار گرفته است.
همچنین نتایج آمارگیری ها در نروژ به وضوح نشان می دهد که در طی نه ماه گذشته سال جاری میلادی، ایرانی ها با احتمال بیش از ۵۰% درصد برای رد درخواست پناهندگی مواجه بوده اند در حالیکه درخواست های پناهندگی سومالیایی ها و سودانی ها با شانس بسیار بیشتری برای پذیرش مواجه بوده است.
سال گذشته برنامه دولت نروژ این بود که ۷۸۰۰ پناهنده را باز پس بفرستد که در عمل ۷۸۲۵ پناهنده را به صورت اجباری و داوطلبانه از کشور بیرون فرستاده اند.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar