fredag 30 september 2016

مجوز ساخت مسجد شهر «مارسی» درفرانسه لغو شد

مجوز ساخت مسجد شهر «مارسی» درفرانسه لغو شد

 معاون شهردار مارسی گفت پروانه ساخت هفت سال اعتبار داشته و تاکنون ساخت‌وسازی در این زمین انجام نشده، این پروانه دیگر اعتبار ندارد.
mohabat_mrsi
به گزارش«محبت نیوز»طرح ساخت مسجد بزرگ مارسی از سال‌ها پیش مطرح گردید، اما ساخت این مسجد هر بار با شکایت‌های گروه‌های مختلف مخالفان متوقف شد. شایان ذکر است حوادث تروریستی اخیر فرانسه توسط اسلامگرایان در توقف ساخت این مسجد در شهر مارسی بی تاثیر نبوده است.
نه سال پس از قرارداد واگذاری یک زمین برای ساخت مسجد بزرگ شهر مارسی، در جنوب فرانسه، شهرداری مارسی این قرارداد را فسخ کرد.
به نقل از رادیو فرانسه، لغو طرح ساخت مسجد بزرگ مارسی در حالی است که این شهر دارای ۷۰ نمازخانه است که وجود آنها از سوی مسلمانان به دولت فرانسه اعلام شده است. به دلیل وجود نمازخانه‌های غیرقانونی و اعلام‌نشده، ممکن است تعداد این نمازخانه‌ها بیشتر باشد.
شهرداری مارسی برای لغو این مسجد دلایل متعددی دارد. ماری آنی‌یس کارادک، معاون شهردار مارسی و مسئول این پروژه به خبرگزاری فرانسه گفت که از سال ۲۰۱۳ شهرداری مارسی مشکل دریافت اجاره این زمین را دارد. همچنین پروانه ساخت برای این زمین در سال ۲۰۰۹ صادر شده و از آن جا که پروانه ساخت هفت سال اعتبار داشته و تاکنون ساخت‌وسازی در این زمین انجام نشده، این پروانه دیگر اعتبار ندارد.
از سوی دیگر رئیس انجمن “مسجد پاریس” در گفتگو با خبرگزاری فرانسه مدعی گردید در شرایطی که مسلمانان درحال مبارزه با افراط‌گرایی در میان جوانان مسلمان هستند، ساخت این مسجد برای مسلمانان مارسی یک امر نمادین بود.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar