tisdag 27 september 2016

هکر عضو دولت اسلامی به ۲۰ سال حبس محکوم شد

هکر عضو دولت اسلامی به ۲۰ سال حبس محکوم شد

فریزی در مالزی در اکتبر سال ۲۰۱۵ به ظن هک کردن یک شرکت آمریکایی دستگیر شد. در نتیجه ی هک کردن سایت این شرکت اطلاعات مربوط به ۱۳۰۰ آمریکایی و نظامی بدست آمده بود.
daeshi-13
به گزارش«محبت نیوز»در آمریکا یک هکر اهل کوزوو با نام آردیت فریزی به اتهام همکاری با گروه اسلامگرای داعش به ۲۰ سال زندان محکوم شد.
آردیت فریزی، اهل کوزوو و از اعضای گروه Kosovo Hacker’s Security است. فریزی نخستین هکری است که در دادگاه‌های ایالات متحده و بر اساس قوانین ضد تروریسم محاکمه می‌شود. پیش از این اقداماتی مانند هک کاربران حقیقی و حقوقی، در چارچوب قوانین مربوط به جرایم آنلاین محاکمه می‌شدند.
آردیت فریزی در سال ۲۰۱۵ و در کشور مالزی دستگیر و به آمریکا منتقل شد. او در دادگاه ایالتی ویرجینیا محاکمه شد و به جرایم خود اعتراف کرد. بر اساس اعترافات فریزی، او با نفوذ به رایانه‌ی شخصی سربازان ارتش آمریکا، اطلاعات مربوط به دولت اسلامی را به سرقت برده و به این گروه اسلامگرا می‌فروخت.
فریزی را براساس آدرس آی پی که در نتیجه ی هک کردن باقی مانده بود ، شناسایی کردند. ضمن اینکه او از حساب کاربری شخصی خود مطالب افراطی را در شبکه های اجتماعی منتشر می کرد.
ظاهرن رابط فریزی با گروه اسلامی داعش، فردی به نام جنید حسین بوده که در ماه آگوست، در پی بمباران هوایی نیروهای ائتلاف کشته شده است. جنید حسین چند روز پیش از کشته شدن در حساب کاربری خود در توئیتر خبر هک شدن اطلاعات ارتش آمریکا توسط دولت اسلامی را منتشر کرده بود.
به گفته‌ی دادستان ویرجینیا، جنید حسین علاوه بر این توئیت، با لحن تهدیدآمیزی خطاب به سربازان آمریکایی گفته بود «ما وارد ایمیل‌ها و رایانه‌های شما شده‌ایم. ما نام و نشانی شما را داریم. ما تمام حرکات شما را ضبط می‌کنیم. ما نام کاربری شما در شبکه‌های اجتماعی را داریم. به امید خدا به زودی گردن شما را در خاک خودتان خواهیم شکست!»

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar