måndag 26 september 2016

رپرهای آمریکایی در جوار امام هشتم شیعیان «مهمان» خواهند شد

رپرهای آمریکایی در جوار امام هشتم شیعیان «مهمان» خواهند شد

درحالیکه برگزاری کنسرت در مشهد ممنوع است گروهی از هنرمندان نزدیک به نظام قصد دعوت از چند رپرآمریکایی برای اجرای یک کنسرت با مضمون مقاومت دارند.
rap777
«محبت‌نیوز»- در مشهد جایی که احمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه برگزاری کنسرت را ممنوع کرده قرار است جشنواره‌ای با عنوان «افق نو» برگزار شود که دبیر آن “نادر طالب‌زاده“، همان کارگردانی است که تئوری داده آمریکا و اسرائیل میکروب بیولوژیکی درست کرده‌اند که مسلمانان و اعتقادات آنها را نابود کنند.
حالا او می‌گوید در این جشنواره چند رَپِر آمریکایی حضور خواهند یافت که درباره مبارزه و مقاومت سخنرانی خواهند کرد و قرار است کنسرت هم برگزار کنند. اینکه چگونه در شهر ممنوعه رضوی رپرهای آمریکایی می‌توانند اجرا داشته باشند مشخص نیست، اما طالب‌زاده می‌گوید «باید فرمولش را پیدا کرد».
به گفته طالب زاده این جشنواره در زمستان امسال برپا خواهد شد و به جز رپ خوانی مهمانان آمریکایی، تعدادی سخنران هم خواهد داشت که در سه بخش «سقوط اخلاقی»، «افول امپراطوری غرب» و «حمایت از سیاه‌پوستان و نگاه ضد تبعیض‌نژادی» برگزار می گردد.
آنطور که این کارگردان در مصاحبه با روزنامه شرق چاپ (۳۱ شهریور) گفته «این کنفرانس‌ها به مدت پنج شب در مشهد برگزار می‌شود. بعد از آن هم قرار است که در شهر دومی که شاید تهران یا اصفهان باشد، مرحله دوم جشنواره افق نو را برگزار ‌کنیم.»
علت برگزاری این دوره از جشنواره در مشهد گویا «معنویت شهر» با هدف احیا کردن «سنت امام هشتم شیعان» است.
اما آوردن چند گروه رپ به این سادگی‌ها نبود طالب‌زاده گفته «ما رضایت چند گروه را جلب کرده‌ایم که باید قطعی‌تر بشود تا بتوانیم نامشان را اعلام کنیم. الان اگر بگوییم و بعد نیایند، برای جشنواره افق نو خوب نیست، اما آمدنشان قطعی است.»
این رپرها طرفدار مقاومت هستند، یعنی ضد امپریالیسم و حامی حزب‌الله و ایران! حالا باید منتظر بود و دید برخورد علم‌الهدی با کنسرت آنها چطور خواهد بود؟
خود دبیر جشنواره هم نمی‌داند که چه می‌شود اما در پاسخ به این پرسش که با توجه به وضعیت شهر مشهد آیا رپرهای آمریکایی کنسرت نیز برگزار می‌کنند، گفت: «نه! به احتمال زیاد این هنرمندان سیاه‌پوست آمریکایی در کنفرانس مشهد شرکت و سخنرانی خواهند کرد، اما باید به‌دنبال فرمولی باشیم که بشود موسیقی‌شان را برای مثال به شکل کلیپ ارائه کنیم.»

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar