torsdag 22 september 2016

احضار زنان بدنساز 'نیمه عریان' به دادسرای فرهنگ در ایران

احضار زنان بدنساز 'نیمه عریان' به دادسرای فرهنگ در ایران

  • 21 سپتامبر 2016 - 31 شهریور 1395
کپی رایت تصویرگتی ایماژ
Image captionعکس تزئینی است
بنا به گزارش خبرگزاری میزان، قوه قضاییه چند ورزشکار و مربی بدنسازی به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده‌اند.
به نوشته میزان، احضار شدگان دو ورزشکار زن و چهار مربی مرد هستند که در مسابقاتی در خارج از ایران حضور داشتند. آنها تا انجام مراحل تحقیقات و بازپرسی ممنوع الفعالیت و ممنوع الخروج شده اند.
بنا به گزارش میزان، "تصاویر نیمه عریان" این ورزشکاران در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.
ناصر پورعلی فرد، رئیس فدراسیون بدنسازی ایران به خبرگزاری میزان گفته است: "فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام هیچ فعالیتی در بخش بانوان ندارد و اعتقاد داریم این ورزش مناسب بانوان نیست."
آقای پورعلی فرد با اشاره به اینکه فدراسیون بدنسازی از حضور این افراد از طریق روابط عمومی مطلع شده گفت: "بار دیگر به تمام باشگاه‌ها تذکر می‌دهم که شرکت بانوان در مسابقات بدنسازی و پرورش اندام یا تمرین کردن آنها زیر نظر مربیان مرد خلاف قانون است."
پیش از این عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران گفته بود که در صورت انتشار تصاویر "نامناسب و خلاف شئون اسلامی" از هنرمندان و ورزشکاران، ممکن است آنها تحت تعقیب قانونی قرار گیرند.
کپی رایت تصویرتسنیم
Image captionانتشار تصاویر خصوصی سوشا مکانی، دروازه‌بان پرسپولیس هم در شبکه‌های اجتماعی در نهایت به بازداشت او منجر شده بود
آقای جعفری دولت آبادی تاکید کرده بود که هنرمندان و ورزشکاران باید از انتشار "عکس‌های نامناسب" در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.
در سال ۸۹ دادستانی تهران یک دادسرای ویژه برای رسیدگی به پرونده های رسانه ای و فرهنگی ایجاد کرد و گفت که پرونده های مربوط به حوزه‌های میراث فرهنگی، چاپ و نشر، ادبیات، هنرهای اجرایی، تجسمی، سینما و عکس، شبکه های اجتماعی، ورزش و سرگرمی و مسائل محیط زیست در این دادسرا رسیدگی شود.
برخی تحلیلگران تشکیل این دادسرا را نشانه ای از افزایش فشار بر هنرمندان و رسانه ها ارزیابی کردند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar