lördag 24 september 2016

نماینده رهبر در سپاه: انتخاباتی پیچیده و حساس خواهیم داشت

نماینده رهبر در سپاه: انتخاباتی پیچیده و حساس خواهیم داشت

  • 1 ساعت پیش
کپی رایت تصویرفارس
Image captionنماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران
علی سعیدی، نماینده رهبر ایران در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، می‌گوید انتخابات آینده ریاست جمهوری در ایران انتخاباتی "پیچیده و حساس" خواهد بود.
آقای سعیدی در مصاحبه با خبرگزاری فارس گفته است که رفتار مقام‌های دولت حسن روحانی و مقام‌های دوران محمود احمدی‌نژاد، به همراه نقش آمریکا در این انتخابات، باعث پیچیدگی آن خواهد شد.
او دولت حسن روحانی را متهم کرده که با برداشتی غلط به دنبال مذاکره و سازش با آمریکا ورای مسئله هسته‌ای است. آقای سعیدی از سوی دیگر به "تلاش افرادی که در گذشته در رأس حکومت بودند، مانند دولت‌نهم و دهم" اشاره کرده و گفته آنها دنبال بازگشت به گذشته هستند.
در ماه‌های اخیر آقای احمدی‌نژاد سفرهایی به شهرهای مختلف ایران داشته و سخنرانی‌هایی کرده است که وزارت کشور ایران آنها را به "فعالیت زودرس انتخاباتی" تعبیر کرده است.
همچنین هفته گذشته در رسانه‌های محافظه‌کار گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه آیت‌الله علی خامنه‌ای در جلسه‌ای خصوصی آقای احمدی‌نژاد را از نامزدی در انتخابات پیش رو نهی کرده است.
علی سعیدی در مصاحبه امروز خود از "حاشیه‌هایی" که پیرامون بحث‌های انتخاباتی ایجاد می‌شود ابراز تاسف کرده و گفته است: "یکی از آن حواشی این است که کسانی که در مظان کاندیداتوری هستند موردحمله قرار می‌گیرند. این در شأن هواداران دولت اعتدال نیست که این‌طور بخواهند همه گذشته را زیر سوال ببرند."
آقای سعیدی گفته است در انتخابات آینده سپاه و بسیج از فرد به خصوصی حمایت نمی‌کنند اما اصول و معیارهای مورد نظر رهبر ایران درباره نامزد مطلوب را یادآوری می‌کنند.

'تقابل آمریکا با ایران از طریق تعامل'

نماینده رهبر ایران در سپاه به تفصیل از سیاست خارجی دولت حسن روحانی انتقاد کرده و گفته است استراتژی آمریکا برای مقابله با جمهوری اسلامی از "تهاجم فرهنگی و جنگ نیابتی" به تعامل تغییر پیدا کرده است.
علی سعیدی هشدار داده که "لبخند به دشمن" از مشکلات رفتاری دولت حسن روحانی است و دولت را بابت اینکه می‌خواهد "به هر قیمتی" در جامعه جهانی ادغام شود شماتت کرده است.
او گفته است: "آقایان می‌گویند ما با برجام تهدید حمله را برداشتیم، تهدید حمله را مانورهای موشکی پیامبر اعظم برداشته است، تهدید نظامی را قایق‌های تندرو در خلیج‌فارس کان‌ لم یکن کرده است نه لبخند دیپلمات‌های ما با آقای کری و مذاکره‌کنندگان غربی."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar