söndag 25 september 2016

کاپیتان مسیحی تیم‌ملی ایران با استقبال ویژه مردم ارمنستان روبه‌رو شد

کاپیتان مسیحی تیم‌ملی ایران با استقبال ویژه مردم ارمنستان روبه‌رو شد

در تاریخ فوتبال ایران بازیکنان ارمنی زیادی در فوتبال باشگاهی و همچنین تیم ملی فوتبال ایران بازی کرده‌اند.
آندو-3
به گزارش«محبت نیوز»از سال ۱۳۰۵ که تیم منتخب تهران برای بازیهای دوستانه به آذربایجان شوروی رفت تا امروز،ارامنه در فوتبال ما تاثیری به سزا داشته اند ودر این میان امروز کاپیتان تیم ملی فوتبال ما هم ارمنی است.
 تیم ملی ایران صبح پنجشنبه عازم ارمنستان شد تا اردوی ٩ روزه خود را بدون حضور لژیونرها در این کشور برگزار کند، حضور تیم‌ملی فوتبال کشورمان در اردوی ارمنستان با استقبال خوب رسانه‌های این کشور مواجه شده است. اردوی تیم‌ملی در ارمنستان درحالی مورد توجه رسانه‌های این کشور قرار گرفته که رسانه‌های ارمنستانی هم با منتشر کردن عکس‌های تمرین تیم‌ملی در شهر ایروان، صفحه اول خود را به تیم‌ملی ایران پرداخته‌اند.
اما آنچه بیشتر از هر چیزی مورد توجه رسانه‌های ارمنستانی قرار گرفته، حضور “تیموریان” در تیم‌ملی است. کاپیتان مسیحی تیم‌ملی با استقبال ویژه مردم ارمنستان روبه‌رو شد و برخورد گرمی هم با آنها داشت.
رسانه‌های ارمنستان گزارش‌هایی اختصاصی درباره آندو منتشر و به این موضوع اشاره کرده‌اند که آندو اولین بازیکن مسیحی است که توانسته بازوبند کاپیتانی تیم‌ملی ایران را به بازو ببندد.
آندرانیک تیموریان سامرانی در سال ۱۳۶۱ در تهران از خانواده‌ای ارمنی‌تبار زاده شد. وی مشهور به آندرانیک تیموریان که به صورت مختصر آندو نامیده می‌شود. نام او در مسابقات بین‌المللی تیموتیان درج می‌شود اما در رسانه‌های ایران با نام تیموریان شناخته می‌شود. وی در حال حاضر تنها بازیکن فوتبال فعال مسیحی ایرانی شاغل در تیم ملی فوتبال ایران است.
در تاریخ فوتبال ایران بازیکنان ارمنی زیادی در فوتبال باشگاهی و همچنین تیم ملی فوتبال ایران بازی کرده‌اند. در واقع حضور پررنگ ارامنه در سطح اول فوتبال ایران را باید در ارتباط با عملکرد مثبت و سازنده باشگاه آرارات دانست.
ارمنی‌ها از همان ابتدا موفق شدند خود را به تیم‌های ملی ایران برسانند. پیش از تشکیل تیم ملی ایران، در تیم منتخب تهران که در سال ۱۳۰۵ به بادکوبه (باکو) مسافرت کرد حاضر بودند. هراند گالوتسیان، آرشاک و پل سه بازیکن ارمنی تیم منتخب بودند.
در نخستین تیم ملی ایران نیز که در سال ۱۳۲۰ با تیم ملی فوتبال افغانستان در کابل بازی کرد، آرتوش آساتوریان عضو تیم بود. در دهه‌های بعد هم ارامنه زیادی در سطح اول فوتبال ایران دیده شدند.
آندرانیک اسکندریان و آندرانیک تیموریان دو بازیکن ارمنی هستند که در جام جهانی برای تیم ملی ایران بازی کرده‌اند. مارکار آقاجانیان با بستن بازوبند کاپیتانی در بازی دوستانه‌ای مقابل ترکمنستان در اردیبهشت ۱۳۷۵ نخستین ارمنی است که کاپیتان تیم ملی ایران بوده‌ است.
از دیگر بازیکنان برجسته ارمنی ایران می‌توان به ادموند بزیک، ادموند اختر، وازگن صفریان، فرد ملکیان، کارو حق‌وردیان و سرژیک تیموریان اشاره کرد. بزیک سال‌ها یکی از گل‌زنان برتر لیگ ایران بود.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar