fredag 30 september 2016

قتل یک پناهجوی مذهبی ایرانی در نوشهیر ترکیه

قتل یک پناهجوی مذهبی ایرانی در نوشهیر ترکیه

یک پناهجوی ایرانی در ترکیه ساکن نوشهیر به قتل رسید
zimg_001_28
به گزارش«محبت‌نیوز» ترکیه کشور امنی برای پناهجویان نیست و به خصوص در سال‌های گذشته شهروندان ایرانی زیادی که در خاک این کشور پناهنده بودند به قتل رسیده‌اند یا توسط نهادهای امنیتی ربوده یا تهدید شدند.
«کیوان» پناهجوی ایرانی که ساکن شهر نوشهیر ترکیه بود به قتل رسیده است. او یک سال پیش ایران را به مقصد ترکیه ترک کرد و در این کشور یک صرافی مجازی را اداره می‌کرد که به دست یکی از دوستان خود کشته شد.
متهم به قتل و مقتول با همدیگر دوستی داشته‌اند، تقریبن زیر تمامی پست های فیسبوکی همدیگر، در مورد پلاک ایران ۱۳ یا تهران ۱۴ با هم مطایبه و شوخی کرده‌اند.
متهم به قتل زیر یکی از پست های فیسبوکی مقتول خطاب به کیوان نوشته « ما هیچ وقت برای داداشمون اسلحه نمی کشیم» و مابین آن شوخی دوستانه، یک نفر کامنت گذاشته «رضا جان قرار نبود آدم کشی راه بیاندازی، روش مسالمت آمیز بهتر بود داداش » و متهم به قتل این بار پاسخ داده : «روش مسالمت آمیز فایده نداشت.»
«سمیه آشناور» همسر «کیوان کریمی» در این خصوص به تشریح جریان حادثه پرداخته و گفته حدود ۲۴ ساعت قبل از آنکه متوجه خبر مرگ او شوند مفقود شده و قتل به خاطر سرقت پول و جواهرات او صورت گرفته است. مقتول در شهر آنکارا کالبد شکافی و پس از تایید پلیس  در نوشهیر ترکیه به خاک سپرده شده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar