onsdag 30 mars 2016

مشاور حسن روحانی: فرماندهان نظامی بر اساس احساس اقدام می‌کنند یا فرمان؟

مشاور حسن روحانی: فرماندهان نظامی بر اساس احساس اقدام می‌کنند یا فرمان؟

  • 4 ساعت پیش
کپی رایت تصویر
حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور ایران در واکنش به اظهارات سرتیپ امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران ایران در خصوص رزمایش موشکی اخیر سپاه از او پرسیده که "آیا فرماندهان نظامی بر اساس احساسشان اقدام می کنند یا بر اساس فرامین صادر شده؟"
دو روز پیش آقای حاجی‌زاده گفته بود "احساس من این است با توجه به اینکه رزمایش‌های ما در ۲ سال اخیر رسانه‌ای نشده بود، شاید قدری آمریکایی‌ها را پر رو کرده است... ما در ۱۰ سال گذشته هر سال رزمایش داشتیم، رسانه‌ای هم می‌کردیم و اتفاقی هم نمی‌افتاد... اگر این اشتباه در کشور ما رخ نمی‌داد و رزمایش‌ها رسانه‌ای می‌شد، به نظر می‌رسد که این زیاده‌خواهی‌های آمریکایی‌ها مطرح نمی‌شد".
آقای آشنا بر روی صفحه فیس‌بوک خود در پاسخ به سخنان این فرمانده سپاه نوشته "آیا فرماندهان نظامی بر اساس احساسشان اقدام می کنند یا بر اساس فرامین صادر شده؟"
او همچنین پرسیده "آیا رسانه ای نشدن رزمایش های موشکی یک اشتباه بوده یا یک مصوبه ابلاغ شده؟".
آقای آشنا که مشاور امور فرهنگی حسن روحانی، رئیس جمهور ایران است، مشخص نکرده که اگر "رسانه ای نشدن رزمایش های موشکی" یک مصوبه ابلاغ شده بوده، از سوی چه نهادی و چه زمانی ابلاغ شده است.
رزمایش موشکی سپاه و پرتاب موشک‌های بالستیک در اسفند ماه با واکنش‌های مختلف داخلی و خارجی رو‌به‌رو شد.
آمریکا و متحدان اروپایی‌اش این رزمایش را بر خلاف یکی از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد دانستند.
کپی رایت تصویرفارس
اما ایران گفت که برنامه موشکی‌اش صرفا جنبه دفاعی دارد و ربطی به برنامه‌ هسته‌ای اش و توافقش با گروه ۱+۵ ندارد.
درتازه‌ترین واکنش به حاشیه‌های رزمایش موشکی سپاه، آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران و فرمانده کل نیرو‌های مسلح ایران امروز (چهارشنبه، ۱۰ فروردین) گفت: "کسانی که می‌گویند دنیای فردا دنیای مذاکره است و دنیای موشک نیست، ناآگاه یا خائن هستند."
ظاهرا این گفته آقای خامنه‌ای به توییت هفته پیش حساب رسمی پایگاه اطلاع رسانی اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس تشخیص مصلحت نظام بود که نوشت: "دنیای فردا، دنیای گفتمان هاست نه موشک ها".

مطالب مرتبط

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar