onsdag 30 mars 2016

اسلامگرایان تندرو خواهان اعدام یک زن مسیحی شدند

اسلامگرایان تندرو خواهان اعدام یک زن مسیحی شدند

گروهی از اسلامگرایان تندرو در اسلام‌آباد با تظاهرات در برابر مجلس این کشور خواستار اعدام یک زن مسیحی شده‌اند.
pakistan555
به گزارش «محبت نیوز» به نقل از «بی‌بی‌سی» آنها خواهان اعدام “آسیه بی‌بی” زن مسیحی هستند که به جرم کفرگویی و توهین به مقدسات اسلامی محکوم شده است.
آسیه بی‌بی یک زن فقیر روستایی در پنجاب پاکستان از چند سال پیش در انتظار اجرای حکم اعدام بود، اما دیوان عالی پاکستان در تیرماه سال گذشته اجرای این حکم را تعلیق کرد.
آنها همچنین از اعدام یک مأمور پلیس که فرماندار سابق ایالت پنجاب را ترور کرده بود، خشمگین هستند. ممتاز قادری، محافظ سلمان تأثیر، فرماندار سابق ایالت پنجاب بود که او را ترور کرد. سلمان تاثیر از معدود سیاستمداران پاکستان بود که مخالف قانون کفرگویی بود.
کفرگویی و توهین به مقدسات اسلامی در پاکستان یک جرم سنگین محسوب می‌شود و مجازات آن مرگ است.
نیروهای امنیتی در شهرهای بزرگ پاکستان به حالت آماده‌باش در آمده‌اند. وزیر کشور پاکستان تهدید کرده که منطقه فوق امنیتی اسلام‌آباد (محل ساختمان‌های مهم از جمله مجلس) را که از روز یکشنبه محل تجمع این معترضان شده، پاکسازی خواهد کرد.
لاهور یکی از چند شهر پاکستان است که دارای شمار زیادی از مسیحیان است.
تازه‌ترین حمله انتحاری به مسیحیان این شهر نشان از افزایش خشونت‌ها علیه این اقلیت دارد.
در همین ارتباط «بی‌بی‌سی» گزارش داد که بعضی از این خشونت‌ها به دلیل قوانین “ضد کفرگویی” و شماری دیگر با انگیزه سیاسی علیه مسیحیان صورت می‌گیرد.
منطقه جنوب کراچی دارای شمار زیادی سکنه مسیحی است و در مرکز پنجاب و شهرهای لاهورو فیصل آباد نیز دهکده‌های مسیحی نشین زیادی وجود دارد.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
فیس بوک

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar