söndag 27 mars 2016

حکم دو مأمور سعودی متهم به تعرض جنسی 'هنوز به ایران اعلام نشده است'

حکم دو مأمور سعودی متهم به تعرض جنسی 'هنوز به ایران اعلام نشده است'

  • 3 ساعت پیش
کپی رایت تصویرتسنیم
Image captionرئیس سازمان حج و زیارت ایران خواهان پاسخگویی عربستان درباره "تعرض جنسی" به نوجوان ایرانی شده است
حدود یک سال بعد از واقعه‌ای که منجر به تعلیق سفرهای زیارتی عمره از ایران به عربستان شد، رئیس سازمان حج و زیارت ایران می‌گوید که حکم "دو پلیس خطاکار سعودی" هنوز به ایران اعلام نشده است.
سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت به خبرگزاری تسنیم گفته است که قرار بود حکم این مأموران از سوی مقام‌های سعودی به وزارت امور خارجه ایران فرستاده شود، "اما متأسفانه هنوز این حکم اعلام نشده است".
اواسط ماه فروردین سال ۱۳۹۴ مقام‌های ایران از "تعرض جنسی" مأموران فرودگاه جده در عربستان به دو زائر نوجوان ایرانی در هنگام بازرسی بدنی آنها خبر دادند.
ایران در آن زمان اعلام کرد که این دو مأمور بازداشت شده و برای محاکمه در اختیار مقام‌های قضایی عربستان قرار گرفته‌اند.
این واقعه اعتراض ایران و تعلیق سفرهای زیارتی عمره را در پی داشت.
رئیس سازمان حج و زیارت ایران می‌گوید که قبل از قطع رابطه ایران و عربستان "شنیدیم که حکم آنها در دادگاه معین شده و قرار بر این بود تا به وزارت کشور عربستان فرستاده شود".
اما به گفته آقای اوحدی، این حکم هنوز به ایران اعلام نشده و "رویکرد عربستان سعودی در تأخیر برای اجرای حکم جای سؤال دارد".
او خواهان پاسخگویی مقامات عربستان سعودی "نسبت به اجرای حکم و رفتار غیراسلامی و انسانی این دو پلیس خاطی" شده است.
چند ماه بعد از واقعه فرودگاه جده، حمله معترضان به سفارت و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد در اعتراض به اعدام یک روحانی شیعه سعودی باعث شد عربستان روابط خود را با ایران به طور کامل قطع کند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar