torsdag 31 mars 2016

طلوع حکومت اسلامی با صدور انقلاب !

طلوع حکومت اسلامی با صدور انقلاب !

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از دوازدهم فروردین به عنوان طلوع فجر برپایی حکومت اسلامی یاد کرد.
خمینی
به گزارش «محبت‌نیوز » شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده ۱۲ فروردین، طلوع فجر برپایی حکومت اسلامی با رویکرد مردم سالاری دینی است که به گفته آنها پدیده ای نوظهور در عرصه اداره و مدیریت جوامع بشری که با درنوردیدن تمامی مرزهای جغرافیایی، سیاسی و دیپلماتیک مورد اقبال عمومی جوامع به ویژه کشورهای تحت ستم نظام سلطه قرار گرفته است.
به نوشته خبرگزاری ایرنا در همین حال پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از انتشار کتابی با عنوان «صدور انقلاب از منظر امام خمینی» خبر داد که به مباحثی پیرامون مفاهیم، ابعاد و گستره صدور انقلاب می پردازد!
در این کتاب به دیدگاه‌های روح‌الله خمینی پرداخته شده که با تأکید بر ماهیت اسلام و انقلاب اسلامی تاکید کرده مسئله «صدور انقلاب» از محوری ترین وظایف جمهوری اسلامی است.
در بهمن سال ۱۳۵۷ و پس از انتشار «اعلامیه بی‌طرفی ارتش» رژیم پادشاهی ایران سقوط کرد و روح الله خمینی در تهران قدرت را به دست گرفت. طی مراسمی به مناسبت نخستین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی (۲۲ بهمن سال ۱۳۵۸)  خمینی طی نطقی، خطوط کلی سیاست صدور «انقلاب اسلامی» را ترسیم کرد.
او گفت «ما انقلابمان را به تمام جهان صادر می‌کنیم چرا که انقلاب ما اسلامی است و تا بانگ «لا اله الا الله و محمد رسول الله» بر تمام جهان طنین نیفکند، مبارزه هست و تا مبارزه در هر کجای جهان علیه مستکبرین هست، ما هستیم.»
روح‌الله خمینی قصد داشت انقلاب اسلامی را ابتدا به کشورهای با اکثریت شیعه منطقه (عراق-لبنان و بحرین) صادر و در مرحله بعد در سایر جوامع مسلمان (سنی) به قدرت برساند.
در همین حال تاکنون موضوع صدور انقلاب هزینه هایی نیز برای دولتمردان جمهوری اسلامی بویژه در منطقه داشته است چندی پیش عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان، گفت ؛ اگر ایران به دنبال روابط بهتر با عربستان سعودی و کشورهای اسلامی است باید از تلاش برای صدور انقلاب خود دست بردارد.
آقای جبیر در سفر به آفریقای جنوبی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره رابطه با ایران گفت که عربستان خواهان بهبود روابط است اما تاکید کرد که ایران باید رفتارش را عوض کند و تلاش برای صادر کردن انقلاب خود و گسترش نفوذش به خارج از مرزها را متوقف کند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar